واشنگتن: ناتو در سوریه دخالت نمی‌کند

واشنگتن: ناتو در سوریه دخالت نمی‌کند
سه شنبه 4 بهمن 1390 - 16:56

نماينده دائم آمريکا در پيمان آتلانتيک شمالي تأکيد کرد، ناتو به دنبال دخالت در سوريه نيست، و تصميم ندارد هيچ کشور عربي را به عضويت بپذيرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ایوو دالدر" تأکید کرد: "ناتو هیچ تصمیمی برای دخالت در سوریه ندارد؛ اتحادیه عرب مسئولیت این پرونده را برعهده دارد و مجامع بین المللی این موضوع را طی روزهای آینده بررسی می کنند؛ ولی قبل از هر چیزی این ملت سوریه هستند که آینده خود را تعیین می کنند".

وی همچنین با رد تصمیم ناتو برای عضویت یک کشور عربی مشخص گفت: طبق بند دهم معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، عضویت ناتو به کشورهای اروپایی خلاصه می شود، بنابراین امکان عضویت کشورهای غیر اروپایی وجود ندارد؛ ولی ما پس از موفقیت در لیبی به دنبال ایجاد همکاری قوی و ادامه دار با کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای عربی و خاورمیانه هستیم.

دالدر خاطرنشان کرد: ناتو سازمانی است که می تواند با چالشهای جدید و در رأس آنها جنگ دنیای الکترونیک خود را وفق دهد؛ ناتو توانایی خود را برای مقابله با این چالشها ثابت کرده و تهدیدهای فضای اینترنتی را در رأس اولویتهای خود قرار داده است و اکنون درحال بررسی راهکارهای حمایت از خود در فضای اینترنت است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها