تکذیب شهادت یک بحرینی باوجود آثار شکنجه

تکذیب شهادت یک بحرینی باوجود آثار شکنجه
سه شنبه 4 بهمن 1390 - 18:40

عموي شهيد "يوسف الموالي" با رد ادعاي مقامات بحريني مبني بر اينکه اين شهيد بر اثر غرق شدن در دريا جان سپرده است، تأکيد کرد آثار شکنجه و سوختگي روي بدن اين شهيد کاملا مشخص بود.

"عباس الموالي" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: پس از ناپديدشدن یوسف الموالی ما این موضوع را به پليس اطلاع داديم، و آنها جمعه شب به ما اطلاع دادند كه جسد وي در  ساحل پيدا شده است؛ اين در حالي است كه مراكز پليس به ما گفته بودند كه وي در مراکز بازجويي است.

وي افزود: ما علت شهادت یوسف را نمي دانيم اما آثار شكنجه را روي پیکر وي ديديم. ما در اين خصوص شكايت كرديم و از طريق وكلا پرونده وي را دنبال مي كنيم تا به حقيقت برسيم.

الموالي درباره ادعاي مقامات بحريني مبني بر اينكه آثار كوفتگي روي پیکر این شهید ناشي از برخورد با بستر دريا است، گفت: اين حرف آنها است؛ چندین نفر پیکر یوسف را در سردخانه ديده اند؛ ما آثار شكنجه را ديديم‌؛ و اين مسئله را بر اساس قوانين كشور در دادستاني كل پيگيري خواهيم كرد.

وي با تکذیب ادعاي مقامات درباره یافتن داروي بيماري رواني در پیکر اين شهيد، تاكيد كرد: شهيد یوسف كاملا سالم بود؛ وي امسال به حج رفت و بعد از حج هم به كويت مسافرت كرده بود. شاهداني داريم كه درباره سلامت كامل وي شهادت مي دهند و هيچ خودكشي در كار نبود و اين ادعا درست نيست.

الموالي گفت: نمي دانيم چرا رژيم سعي مي كند شهادت وي را به عنوان حادثه جلوه دهد؛ این درحالی است که طبق اظهارات اولیه پلیس این شهید بازداشت شده و تحت بازجویی قرار داشت.

 

24        13:38         Fa



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها