توهین به مسلمانان در آموزش پلیس نیویورک

توهین به مسلمانان در آموزش پلیس نیویورک
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 05:45

پليس نيويورک براي آموزش نيروهاي خود، فيلمي توهين آميز عليه مسلمانان بين آنها توزيع کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این فیلم که تحت عنوان "جهاد سوم" بین بیش از هزار نیروی تحت آموزش پلیس نیویورک توزیع شده، افرادی که "اسلام گرای تروریست" نامیده می شوند شهروندان مسیحی را با گلوله از ناحیه سر هدف قرار می دهند، و همچنین علاوه بر نمایش تصاویری ساختگی از انفجار خودروهای بمبگذاری شده و کودکان اعدام شده، نشان داده می شود که پرچم یک کشور اسلامی بر فراز کاخ سفید به اهتزاز در می آید.

پیش از این در ژانویه 2011 اعلام شده بود که پلیس آمریکا از چنین فیلمی برای آموزش نیروهای پلیس استفاده کرده است؛ با این حال یک مسئول ارشد پلیس در آن زمان این موضوع را تکذیب کرده و گفته بود که این فیلم به اشتباه میان تعداد محدودی از افسران توزیع شده است.

راوی این فیلم دربخشی از آن می گوید: "این هدف واقعی اسلام در آمریکا است؛ این راهبردی برای نفوذ و سلطه بر آمریکا است؛ این جنگی است که از آن چیزی نمی دانید".

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به توزیع منظم و گسترده این فیلم بین نیروهای پلیس، تأکید کرد که پخش این فیلم درحالی صورت می گیرد که روابط پلیس نیویورک با شهروندان مسلمان به نوعی بحرانی است؛ و اداره پلیس باوجود جاسوسی از جمعیت های اسلامی، از آنها عذرخواهی نکرده است.

به نوشته این روزنامه، هزینه ساخت این فیلم 72 دقیقه ای، از سوی صندوق "کلاریون" تأمین شده، و این صندوق از سوی یک مسئول سابق دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا و معاون وزیردفاع دولت رونالد ریگان اداره می شود.  



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها