معاون دبيركل امور سياسي جمعيت "وعد":

راه حل بحران بحرين گفتگو است

 راه حل بحران بحرين گفتگو است
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 07:22

معاون دبيركل امور سياسي جمعيت "وعد" بحرين با انتقاد از امنيتي كردن فضاي كشور تاكيد كرد كه گفت وگوي جدي سياسي تنها راه برون رفت از بحران در بحرين است.

رضي الموسوي چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم اظهار داشت: فضاي سياسي بحرين به دليل اقدامات شديد امنيتي از سوي حكومت دچار خفقان شده و مردم و گروه هاي سياسي در مضيغه و تنگناي شديد هستند.

وي افزود: جناح مخالف در ائتلاف سند منامه نماينده دارد و ابتكار عمل هايي را براي باز شدن فضاي سياسي ارايه كرده است اما نه تنها با پاسخ مثبتي در اين زمينه روبرو نشده است بلكه شاهد افزايش اقدامات امنيتي رژيم هستيم و اين درحالي است كه خروج از وضعيت پليسي و امنيتي نياز به ارايه طرح هاي جدي از سوي حكومت دارد.

الموسوي گفت: گفت وگوي سياسي تنها راه برون رفت از بحران است و مذاكرات دولت و مخالفان بايد جدي و شفاف و بر اساس سه محور اصلي شامل طرح وليعهد، توصيه هاي كميته حقيقت ياب به رياست بسيوني و سند منامه باشد كه پنج جمعيت اصلي در جناح مخالفان آن را براي برون رفت از بحران امضا كرده اند.

وي با اشاره به بحران شديد در بحرين به خاطر وضعيت ناگوار امنيتي و نقض حقوق بشر در اين كشور تصريح كرد: با اين كه گزارش كميته حقيقت ياب به رياست بسيوني به حداقل موارد نقض حقوق بشر در كشور اشاره كرده است اما شاهد سستي و كندي در اجراي توصيه هاي اين گزارش هستيم .

الموسوي با اشاره به اقدامات رژيم آل خليفه براي تغيير بافت و ساختار جمعيتي بحرين از طريق اعطاي اقامت به خارجي ها گفت كه چنين رويه اي بسيار خطرناك است و همه ساختار جامعه بحرين را هدف قرار مي دهد.
 
وي تاكيد كرد: اتكاي ما به مردم بحرين، بيداري و رويكرد مسالمت آميز آنها و توان اين مردم در تحميل معادلات سياسي مسالمت آميز بر حكومت است.
01/24 ـ 14:03  Fa

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها