کارشناس اسرائیلی: تحریم نفت ایران ناکارآمد است

کارشناس اسرائیلی: تحریم نفت ایران ناکارآمد است
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 08:17

کارشناس اقتصادي رژيم صهيونيستي، تصميم براي منع صادرات نفت ايران را براي متوقف کردن برنامه هسته اي اين کشور ناکارآمد خواند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر "عاموس ندان" کارشناس اقتصادخاورمیانه در خصوص تصمیم اروپا برای توقف خرید نفت از ایران، گفت: "نفت ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس  70 % از نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند".

وی تحریم نفت ایران را ناکارآمد دانست وگفت: "کشورهای غربی از سال 1973 تا سال 1991 تحریم هایی را  علیه نفت ایران اعمال کرده بودند، اما ایران با وجود این تحریم ها به صادرات نفت ادامه داد".

ندان خاطرنشان کرد: تحریم نفت ایران، بهای نفت را افزایش می دهد؛ و کشورهای اروپایی به ناچار باید مبلغی بیش از قیمت واقعی نفت به صادر کنندگان آن پرداخت کنند".

وی افزود: "بدون شک ایرانیها بازارهای جدیدی را برای فروش نفتشان پیدا می کنند، و در نتیجه تحریم های اخیر ناکار آمد خواهد بود".

 

دکتر "وسیم بزی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش، در برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "با تصمیم اتحادیه اروپا برای منع خرید نفت از سوی اعضای اتحادیه، تحولاتی در قیمت جهانی نفت ایجاد خواهد شد، و خریداران اروپایی نفت ایران ناچارند علی رغم بحران شدید اقتصادی هزینه هایی بالاتر از بهای واقعی نفت پرداخت کنند".

وی افزود: "جمهوری اسلامی ایران با ایجاد بازارهای نفتی جدید در قاره آسیا، اهداف غرب را برای ایجاد اختلال در صادرات نفت ایران، بابن بست مواجه می کند".

وسیم بزی با بیان اینکه تحریم نفتی ایران به بحران اقتصادی در غرب دامن می زند تأکید کرد: "این طرفهای اروپایی هستند که از تحریم نفتی ایران ضرر می کنند".

 

25-8:09

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها