عربستان سعودی آخرین برگه آل‌خلیفه

عربستان سعودی آخرین برگه آل‌خلیفه
چهارشنبه 5 بهمن 1390 - 15:27

العالم، لندن- فعال سياسي بحريني به اشاره به دستاوردهاي مثبت انقلاب بحرين در آستانه اولين سالگرد آغاز آن تصريح کرد، رژيم آل خليفه رو به ضعف نهاده و بجز حمايت عربستان سعودي، برگه اي ديگر در مقابل مردم بحرين ندارد.

"علی الفايز" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: مردم بحرين حقوق قانوني خود را مطالبه مي كنند و خواستار برخورداري از آزادي، عدالت، دولت منتخب، پارلمانی واقعي، دستگاه قضائي مستقل و امنيت عمومي است.

الفايز افزود: وضعيت سياسي بحرين براي همه عدالت خواهان جهان روشن است و می دانند که رژيم آل خلیفه در برخورد با ملتي كه حقوق قانوني خود را مطالبه مي كند، متوسل به سركوب، شكنجه و گمراه كردن افكار عمومي داخلي و جهاني شده است.

این فعال سیاسی بحرینی، خاطرنشان کرد: انقلاب 14 فوريه بحرين در آستانه نخستين سالگرد خود دستاوردهاي زيادي را به ارمغان آورده است، كه همبستگي اقشار مختلف مردم، ديدگاه های مشترك، همكاري مردم و رهبران انقلابي و همكاري رهبران انقلابي با یکدیگر جزء اين دستاوردها است.

الفایز اظهار داشت: رژيم آل خليفه در آستانه نخستين سالگرد انقلاب ضعيف شده و تنها متكي به حمايت از عربستان است و هيچ اقدامي نمي تواند انجام دهد.

این فعال سياسي بحريني با اشاره به اینکه وضعيت بحرين مرتبط با اوضاع منطقه و جهان است، افزود: كشورهاي غربي و آمريكا مدعي دفاع از عدالت و حقوق بشر هستند، اما همچنان از رژيم آل خليفه كه به اين ارزشها پايبند نيستند، حمايت مي كنند.

الفايز گفت: رژيم آل خليفه راه حل امنيتي را درپيش گرفته و به حمايت عربستان، آمريكا و انگليس تكيه كرده است و تلاش مي كند كه ميان انقلابيون اختلاف ايجاد كند و همچنان با اعطاي امتيازات به مخالفان براي آغاز مذاكرات مخالفت مي كند.

الفايز با درخواست از جامعه جهاني و كشورهاي منطقه و همسايه براي كمك به حل بحران بحرين و حمايت از ملت اين كشور، گفت : اولين گام در اين راستا خروج نيروهاي اشغالگر عربستاني از خاك بحرين است.

 

25-13:47



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها