شكست مذاكرات سازش در اردن

شكست مذاكرات سازش در اردن
پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 - 11:18

يك منبع نزديك به مذاكرات سازش بين نمايندگان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي كه در شهر امان پايتخت اردن گفت كه اين مذاكرات شكست خورد و حتي يك قدم پيشرفت نكرده است.

به گزارش روز پنجشنبه  پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از منابع خبري  ، در چند هفته گذشته مذاكراتي بين هيات هاي تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي با نظارت دولت اردن در شهر امان برگزار شده كه خشم مردم و گروه هاي مقاومت فلسطين را به دنبال داشته است.
اين منبع فلسطيني اعلام كرد كه ششمين دور اين مذاكرات نيز هيچ پيشرفتي نداشت و حتي يك قدم به پيش نرفته است.
وي خاطرنشان كرده است كه هيات رژيم صهيونيستي ضمن پافشاري بر ادامه شهرك سازي هيچ سخن جديدي براي گفتن نداشت و پيشنهاد جديدي هم ارائه نكرد.
كميته چهارجانبه بين المللي سازش خاور ميانه متشكل از نمايندگان آمريكا، روسيه، سازمان ملل و اتحاديه اروپا از هيات هاي فلسطيني و اسرائيلي خواسته بود در امان با يكديگر ديدار و امكان از سرگيري مذاكرات سازش به صورت رسمي را بررسي كنند.
اين منبع فلسطيني نزديك به مذاكرات تاكيد كرد: هيات اسرائيلي در مذاكرات امان بازهم هر گونه توقف شهرك سازي در سرزمين هاي اشغالي را رد كرد لذا مذاكرات به هيچ نتيجه اي نرسيد.
"محمود عباس" رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در اين باره گفت: تشكيلات خودگردان پس از ارزيابي اين دور از مذاكرات با رژيم صهيونيستي ، در باره ازسرگيري آن تصميم گيري مي كند.
وي افزود: تشكيلات خودگردان تصميم دارد گزارشي را در باره اين مذاكرات به جلسه كميته پيگيري عربي كه چهارم فوريه (شنبه 15 بهمن) برگزار مي شود، تقديم كند.
در همين حال، "بنيامين نتانياهو" رييس كابينه رژيم صهيونيستي اعلام كرده است ،هرگونه سازش با فلسطيني ها در آينده بايد دربرگيرنده اقداماتي باشد كه امنيت و سلامت آن رژيم را به طور كامل تضمين كند و تحولات گسترده در منطقه را هم مد نظر قرار دهد.
وي گفت:تحولات سريعي در منطقه در جريان است كه موجب تغيير سريع اوضاع مي شود و تهديدها عليه اسرائيل هم در حال افزايش است.
بسياري از رهبران گروه هاي مقاومت فلسطين اعلام كرده اند هدف رژيم صهيونيستي از شركت در مذاكرات امان، فراهم كردن خوراك تبليغاتي براي رسانه هاي آن رژيم و نيز رسانه هاي آمريكايي است تا از يك سو خود را صلح طلب و خواهان مذاكره نشان دهد و از سوي ديگر به باراك اوباما كه در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در آمريكا قرار دارد براي جلب افكار عمومي كمك كند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها