انتفاصه سوم برای مقابله با اسرائیل

انتفاصه سوم برای مقابله با اسرائیل
پنج‌شنبه 6 بهمن 1390 - 16:24

غزه – العالم - يك كارشناس فلسطيني تاكيد كرد، اوضاع در فلسطين اشغالي به سمت انتفاضه سوم پيش مي رود، و امكان دارد به انتفاضه اي منطقه اي ضد رژيم اشغالگر قدس تبديل شود.

"حسن عبدو" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: رژيم اشغالگر قدس‌ خواستار غصب کل سرزمين فلسطين است، تا قدس را به طور كامل به عنوان پايتخت ملت يهود معرفی کند.

وی با اشاره به رشد افراط گرایی در رژیم صهیونیستی و قبول نداشتن کمترین حقی برای فلسطینیان در این رژیم ، خاطر نشان كرد: ملت فلسطين ناچار است به سمت انتفاضه سوم به عنوان تنها راه حل ممكن حركت كند.

حسن عبدو با اشاره به اینکه تشكيلات خودگردان همچنان در دايره بسته مذاكره و عرصه اقدامات ديپلماتيك باقی خواهد ماند، تأکید کرد: تشكيلات خودگردان از ریشه برای مذاكره و قرارداد با اشغالگران به وجود آمده است، بنابراين چنين تشكيلاتي به هيچ وجه نمي تواند براي ايجاد طرحي ملي و فلسطيني با كاركرد واقعي و عملي اقدام كند.

عبدو افزود : محبوبيت تشكيلات خودگردان در فلسطين روز به روز در حال كاهش است و گروه هاي فلسطيني بايد جايگزيني براي آن ارائه كنند؛ اين جايگزين همان انتفاضه سوم در برابر دشمن اشغالگر است و مي تواند به انتفاضه اي منطقه اي ضد اسراييل تبديل شود.

وي با بيان اينكه آمريكا و اروپا و همدستانشان در منطقه به شدت از بروز چنين انتفاضه اي بيمناك اند، پيش بيني كرد که تلاش هاي اردن براي برگزاري مذاكرات ادامه يابد.

این تحلیلگر فلسطینی گفت: اردن اعلام كرده است كه ديدارها ميان هيات تشكيلات خودگردان و رژيم اشغالگر متوقف نشده و ادامه خواهد يافت، اما من بعيد مي دانم كه نتيجه ای از آن حاصل شود، زيرا اين مذاكرات به منظور سرپوش نهادن بر جنايت هاي رژيم اشغالگر صهيونيست در كرانه باختري صورت مي گيرد.

 حسن عبدو تاكيد كرد : بر خلاف ادعاي تشكيلات خودگردان كه ديدارها در اردن را رايزني و بررسي مي نامد ، اين ديدارها در واقع مذاكراتي در خصوص مرزها و امنيت است که به دور از خواست و اراده مردم و گروه هاي فلسطيني صورت مي گيرد؛ و نشانه ها حاكي از آن است كه طرف فلسطيني در این مذاکرات به سمت امتيازدهي هاي بيشتر سوق داده شده است.

 

26 - 10:49



پربیننده ترین خبرها