جبهه خلق:

نشست اردن به آشتي فلسطينیان ضربه مي زند

نشست اردن به آشتي فلسطينیان ضربه مي زند
جمعه 7 بهمن 1390 - 07:24

بيروت(العالم)- يكي از رهبران جبهه خلق براي آزادي فلسطين با انتقاد از تشكيلات خودگردان در خصوص مشاركت در نشست اردن تاكيد كرد كه نشست سازش در اردن ضربه به روند آشتي ملي فلسطينيان است.

مروان عبدالعال جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: نشست هاي شهر امان صرفا براي آگاهي از ديدگاه ها نيست بلكه بازگشت به ميز مذاكرات و تحرك بخشيدن به روند سازش به شمار مي رود.

عبدالعال هشدار داد كه اين نشست ها به روند آشتي ملي فلسطينيان زيان وارد مي كند و مشاركت در آن اشتباهي بزرگ است  و پيام نادرستي به اشغالگران مي فرستد.

وي از شركت تشكيلات خودگردان در نشست هاي شهر امان پايتخت اردن انتقاد كرد و آن را به معناي عقب نشيني اين تشكيلات از موضع خود مبني بر مخالفت با بازگشت به ميز مذاكرات عنوان كرد.

عضو ارشد جبهه خلق براي آزادي فلسطين، از تشكيلات خودگردان خواست تا دربرابر فشارهاي غرب و برخي كشورهاي عربي براي بازگشت به ميز مذاكرات سازش مقاومت كند و در مسير آشتي گام بردارد.

عبدالعال اظهار داشت: ناكارآمدي شيوه مذاكره و سودمند نبودن آن از زمان امضاي پيمان اسلو تاكنون به وضوح به اثبات رسيده است. علاوه بر اين بازگشت تشكيلات خودگردان به مذاكرات نقض موضع قبلي اين تشكيلات است كه بر مخالفت با بازگشت به ميز مذاكرات درصورت متوقف نشدن شهرك سازي تاكيد كرده است.

وي تصريح كرد: روند بازداشت ها در كرانه باختري و فشارهاي آمريكا و برخي رژيم هاي عربي و اسرائيل براي آغاز مذاكرات به منزله مجموعه اي از موانع است كه بر سر راه آشتي ملي در فلسطين قرار داده مي شود و ضروري است كه تشكيلات خودگردان دربرابر اين موانع مقاومتي سياسي از خود نشان دهد.

عبدالعال خواستار تسريع در زمينه آشتي ملي فلسطيني و مخالفت با مرتبط دانستن آن با مذاكرات با اشغالگران شد و تاكيد كرد كه همه توان ملت فلسطين بايد بر بازگرداندن آشتي ملي، پايان دادن به دو دستگي، سازماندهي داخلي فلسطين و بازسازي سازمان آزاديبخش فلسطين متمركز شود.

عضو برجسته جبهه خلق براي آزادي فلسطين گفت: فلسطين امروز در مرحله جديدي به سرمي برد زيرا تغييراتي ريشه اي در كل ساختار جهان عرب درحال روي دادن است و همراهي با اين وضعيت بايد از طريق وحدت ملي و ايجاد نهادهاي قوي صورت گيرد.

وي با اشاره به بي نتيجه بودن روند مذاكرات براي ملت فلسطين تاكيد كرد كه ضروري است تا يك راهبرد فراگير فلسطيني تدوين شود تا از طريق آن فلسطينيان بتوانند مقاومتي حقوقي، سياسي وديپلماتيك صورت دهند و در برابر فشارهاي بين المللي مقابله كنند تا اشغالگران را در همه سطوح به شكست بكشانند.

MKH-26-17:56

پربیننده ترین خبرها