انجمن حقوق بشر منامه خواستار شد

درخواست ممنوعيت گازاشك آوردربحرين

درخواست ممنوعيت گازاشك آوردربحرين
جمعه 7 بهمن 1390 - 16:13

لندن (العالم)- عضو انجمن حقوق بشر بحرين از مقامات اين كشور خواست ديگر از گازهاي اشك آور كه به شهادت بيش از 13 نفر در بحرين منجر شده است، استفاده نكنند.

"فلاح ربيع" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با تاكيد بر اين كه مخالفان بحريني فردا (شنبه) اولين نشست شوراي مؤسسان را برگزار خواهند كرد، اظهار داشت: انجمن حقوق بشر بحرين پيش از اين نيز مداخله محافل بين المللي براي حمايت از غيرنظاميان، پايان سركوب ها و اقدام دولت در استفاده بي رويه از قدرت را كه به شهادت بيش از 60 نفر منجر شده است، خواستار شده بود. 

وي افزود: انجمن حقوق بشر بحرين براي همه گزارش ها ، شكايت ها و شهادت شاهدان كه در اختيارش قرار مي گيرد و ثابت مي كند كه تظاهر كنندگان در معرض  حمله قرار گرفته اند، دليل و مدرك متقن دارد.

ربيع با بيان اين كه بيشتر مناطق بحرين شب گذشته  درمعرض شليك گازهاي اشك اور قرار داشت، افزود: سازمان عفو بين الملل ثابت كرده كه اين گازها به كشته شدن بيش از 13 نفر از تظاهركنندگان و شهروندان منجر شده است و از آنجايي كه اين گازها باعث كشته شدن شهروندان و ايجاد بيمارهاي مزمن در مردم مي شود، خواست از اين گازها استفاده نشود.
   
وي از مقامات بحرين خواست سركوب ، تعدي و هراقدامي كه به بحران ها  دامن مي زند را متوقف كنند.
 
عضو انجمن حقوق بشر بحرين با بيان اين كه تحركات دولت براي ساكت كردن تظاهر كنندگان بي فايده است، تاكيد كرد:  مردم ساكت نخواهند ماند و براي دست يافتن به حقوق خويش به راه شان ادامه مي دهند تا دموكراسي واقعي برقرار شود.
 
وي افزود: انقلاب بحرين به يك سالگي خود نزديك شده است اما مردم هنوز در خيابان ها حضور دارند و تا رسيدن به خواسته هاي خويش صحنه را ترك نخواهند كرد.

ربيع با اشاره به تماس با سازمان عفو بين الملل و ديگر سازمان هاي حقوقي در باره بحران در بحرين گفت: مشكل اينجاست كساني كه تصميمات بين المللي را اتخاذ مي كنند منافع و روابط راهبردي خود در منطقه با دولت بحرين و عربستان و ديگر كشورها را در اولويت قرار داده اند.

وي افزود: اين كشورها منافع خود را بر مسائل مهم تر مانند حقوق بشر، اصلاحات سياسي و دموكراسي مقدم كرده اند و با توجه به منافع خود تلاش مي كنند تصوير رژيم هاي سركوبگر را خوب جلوه دهند.

ربيع تاكيد كرد: مخالفان بحريني  فردا (شنبه) نشست شوراي مؤسسان را براي تشكيل كميته ها ، تصويب آيين نامه و رايزني با اكثر مخالفان خارج بحرين در لندن برگزار خواهند كرد و رايزني درباره آينده بحرين نيز آغاز خواهد شد .

وي گفت: اتخاذ هر گونه راهكار سياسي در آينده به اين معنا نيست كه عاملان كشتار تظاهر كنندگان و كساني كه دستور تيراندازي و شكنجه زندانيان را صادر كرده اند از مجازات فرار كنند بلكه همه آنها بايد محاكمه شوند.

AM - 27 - 14:25  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها