تخريب منازل 1100 فلسطينی درسال 2011

تخريب منازل 1100 فلسطينی درسال 2011
شنبه 8 بهمن 1390 - 06:55

رژيم صهيونيستي در سال 2011 منزل بيش از 1100 فلسطيني را ويران کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سازمان ملل متحد در گزارشي اعلام كرد: سياست تخريب منازل فلسطيني ها از سوي رژيم صهيونيستي در بيت المقدس و كرانه باختري باعث آوارگي بيش از 1100 فلسطيني شده است، كه بيش از نيمي از آنها كودكان هستند.

در اين گزارش كه بر روي پايگاه اینترنتی سازمان ملل متحد قرار گرفته، تأکید شده که تخريب منازل فلسطيني ها در سال 2011 در مقايسه با سال قبل از آن، حدود 80 درصد افزایش یافته است. براساس گزارش مذكور 90 درصد تخريب هاي مذكور، در مناطق تحت سيطره رژيم صهيونيستي صورت گرفته، كه از آن تحت عنوان مناطق "ج" ياد مي شود.

"فخري ابودياب" عضو كميته دفاع از شهرك "سلوان" در بيت المقدس در اين باره گفت: سياست تخريب منازل فلسطيني ها از سوي رژيم صهيونيستي با هدف يهودي سازي بيت المقدس و مواجه كردن جهانيان با كار انجام شده در كرانه باختري از طريق اشغال و تصرف بخش هاي گسترده اي از زمين هاي اين منطقه اجرا مي شود.

"غسان دغلس" مسئول پرونده شهرك سازي در كرانه باختري نيز در اين باره گفت: جهان در سال 2011 شاهد عمليات گسترده تخريب منازل فلسطيني ها به ويژه در مناطق "ج" بود كه مساحت آن، بيش از 62 درصد كرانه باختري را تشكيل مي دهند. علاوه بر اين در سال گذشته بيش از 15 هزار اصله درخت نيز از سوي رژيم صهيونيستي قطع شده و از ورود كشاورزان فلسطيني به حدود چهار هزار هكتار از اراضي شان جلوگيري شده است. اين اقدامات با هدف تحت فشار گذاشتن و وادار كردن آنها به ترك سرزمين هايشان انجام مي شود.

"عزيز هذالين" که صهیونیستها تهدید کرده اند منزلش را ویران خواهند کرد، در اين باره گفت: نيروهاي اشغالگر اوايل هفته جاري دو ساختمان را در مجاورت منزل ما ویران كردند. من و خانواده ام در انتظار تخريب منزلمان از سوي نيروهاي اشغالگر صهيونيست هستيم.

خانواده هايي كه منازلشان در روستاي "ام الخير" نزديك الخليل تخريب شده است، از فقدان پناهگاه و مسكن به ويژه در فصل زمستان رنج مي برند. اعضاي اين دو خانواده كه 13 نفر و بيشتر آنها كودك هستند با كمك هاي مردم منطقه زندگي مي كنند.

"عيسي عمرو" فعال فلسطيني عليه شهركسازي در الخليل در اين باره گفت: فلسطيني ها پس از آنكه خانه هايشان از سوي رژيم صهيونيستي ویران مي شود، همه دارايي شان را از دست مي دهند.

عمرو افزود: سال 2012 براي فلسطيني ها بسيار فاجعه بار خواهد بود. زيرا اشغالگران در شهرهاي الخليل، بيت لحم و منطقه الاغوار به ويژه مناطقي كه مالكيت آنها به بدويان تعلق دارد، هزاران اخطاريه به فلسطيني ها داده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها