قتل شهروندان بحرینی با گازهای انگلیسی

قتل شهروندان بحرینی با گازهای انگلیسی
شنبه 8 بهمن 1390 - 11:54

سازمان عفو بين الملل از تصميم انگليس در فروش گازهاي اشک آور به بحرين، با وجود کشته شدن چندين نفر بر اثر استنشاق اين گازها، انتقاد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عفو بین الملل در گزارشی تأکید کرد: انگلیس اخیرا بافروش انواع سلاح، از جمله سلاح شلیک بمب، تجهیزات ضد شورش و گازهای اشک آور موافقت کرده؛ این درحالی است که امکان دارد این سلاح ها برای نقض شدید حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرد.

عفو بین الملل از دولت انگلیس خواست برای جلوگیری از صدور چنین تجهیزاتی از جمله گازهای اشک آور؛ سیاستهای خود را درباره  فروش سلاح تشدید کند.

"اولیور اسپراگ" مدیر برنامه سلاح سازمان عفو بین الملل در انگلیس گفت: دولت انگلیس نباید در قبال قراردادهای پرسود فروش سلاح به منطقه خاورمیانه، از تعهدات خود درباره حقوق بشر صرفنظر کند. چرا که این سلاح ها به احتمال بسیار زیاد برای قتل، شکنجه، و صدمه زدن به شهروندان و یا سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت آمیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صادرات اخیر گازهای اشک آور به بحرین بیانگر آن است که دولت انگلیس سیاستی اشتباه در خصوص صادرات سلاح اتخاذ کرده و اینگونه اشتباهات نباید در آینده تکرار شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها