اعتراف آمریکا به حمایت امنیتی از رژیم بحرین

اعتراف آمریکا به حمایت امنیتی از رژیم بحرین
شنبه 8 بهمن 1390 - 13:58

وزارت امور خارجه آمريکا با صدور بيانيه اي برغم تاييد سرکوب مردم معترض بحرين بدست نيروهاي رژيم آل خليفه، برحمايت امنيتي واشنگتن از اين رژيم تاکيد کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری ، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار گزارش هائي از ارسال نسخه اصلاح شده قراردادي تسلحياتي بین آمریکا و بحرین به كنگره ، اعلام كرد، این قرارداد شامل تجهيزاتي مي شود كه نمي توان از آنها در سركوب معترضين بحرینی استفاده كرد و كاربرد بيشتر اين تجهيزات در زمينه دفاع خارجي و يا حمايت ازعمليات ناوگان پنجم آمریکا است .

مقر ناوگان پنجم آمريكا در بحرين مستقر است.

در بيانيه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: نمايندگان وزارتخانه هاي امور خارجه و دفاع در دو هفته گذشته مسئولان مربوطه كنگره را از تصميم واشنگتن براي تحويل برخي تجهيزات نظامی به بحرين و تجهيزات يدكي حفظ و نگهداري به ناوگان پنجم آگاه كردند و اين تجهيزات داراي كاربرد سركوب معترضين نيست .

در این بیانیه آمده است: آمريكا براي كمك به اصلاحات در بحرين به حمايت امنيتي خود از منامه ادامه می دهد، دولت بحرين اقدامات اوليه مهمي را از طريق اجراي مفاد گزارش كميته حقيقت ياب مستقل شريف بسيوني انجام می دهد.

در حالی آمریکا مدعی آغاز اصلاحات در بحرین شده که نیروها و مزدوران رژیم آل خلیفه هر روز تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین را با گازهای سمی و شلیک گلوله سرکوب می کنند و تاکنون شمار زیادی از معترضان بحرینی به شهادت رسیده اند.

مردم و گروه های سیاسی بحرینی معتقدند که آل خلیفه با ادامه سیاست دیکتاتوری مطالبات آنان را نادیده گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها