پژوهشگر سياسي لبناني:

دلیل اتهام به ایران در حوادث سوریه

دلیل اتهام به ایران در حوادث سوریه
يکشنبه 9 بهمن 1390 - 07:47

يک پژوهشگر سياسي لبناني با تأکيد بر توانايي نظام سوريه براي اداره امنيت اين كشور، اتهامات مطرح شده عليه ايران را با هدف تکميل روند توطئه عليه نظام سوريه دانست.

"وفيق ابراهيم" روز یکشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: متهم كردن ايران به دست داشتن در مسائل داخلي سوريه براي بدنام كردن و تخريب وجهه ايران در منطقه صورت مي گيرد؛ و  رسانه هاي عربي با مطرح کردن چنین اتهاماتی به دنبال تکمیل توطئه عليه سوريه هستند.

وی افزود: همه مي دانند كه دولت ايران در كنار ملت و نظام سوريه ایستاده است، ولی از دخالت در امور اين كشور خودداري مي كند.

ابراهیم اظهار داشت: آنچه امروز صورت مي گيرد تكميل توطئه عليه سوريه با ترسيم و القاي منازعه ايراني، عربي، سني و شيعه است؛ و هدف از اين توطئه متهم كردن ايران و منحرف كردن نگاهها از اقدامات آمريكا و رژيم اسرائيل در منطقه از جمله دخالت، اشغالگري و نابودي در جهان اسلام و خاورميانه است.

این پژوهشگر سياسي لبنانی به ربوده شدن مهندسان ايراني در سوريه اشاره كرد و گفت که اين اقدام در چارچوب ايجاد فتنه طايفه اي در جهت خدمت به سياست هاي آمريكا در منطقه خاورميانه صورت مي گيرد.

وفیق ابراهیم خاطرنشان کرد: فشارهاي آمريكا و اروپا عليه ايران براي ضربه زدن به نقش ايران در حمايت از مقاومت هاي عربي صورت مي گيرد، و آمريكا تلاش می کند تا منطقه را بر اساس نظام هايي هماهنگ کند كه سياست هاي آمریکایی را دنبال می كنند.

 

 28-17:45

پربیننده ترین خبرها