تلاش ناکام العراقیه علیه دولت مالکی

تلاش ناکام العراقیه علیه دولت مالکی
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 08:28

فهرست العراقيه که در تلاش براي اعمال فشار بين المللي بر دولت نوري المالکي نخست وزير عراق از فرايند سياسي اين کشور کناره گيري کرده بود، در نهايت بعد از شکست در تلاش خود، بار ديگر به اين روند بازگشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، فراکسیون العراقیه که پس از صدور حکم بازداشت "طارق الهاشمی" معاون رییس جمهوری عراق جلسات پارلمان و هیئت دولت را تحریم کرده بود، سرانجام به پارلمان بازگشت.

طارق الهاشمی به دست داشتن در عملیات های تروریستی متهم شده بود.

بازگشت العراقیه به پارلمان در حالیست که طبق اظهارات سخنگوی این فراکسیون، العراقیه هنوز درباره شرکت وزرایش در کابینه به توافق نرسیده است.

"وحدت الجميلي"عضو فراكسيون العراقيه در پارلمان عراق روز دوشنبه به شبکه خبری العالم، گفت که اين ائتلاف در پي وارد آوردن فشار بين المللي بر روند سياسي كشور است.

وی افزود که بازگشت اين فراكسيون به پارلمان با هدف فراهم كردن زمينه براي نشست ملي گروههاي سياسي عراق تحت نظارت جلال طالباني رئيس جمهور اين كشور، صورت گرفته است.

در روزهاي اخير ائتلاف العراقيه به رهبري اياد علاوي اعلام كرده بود به تحريم حضور در جلسات پارلمان كه از 19 دسامبر گذشته تاكنون ادامه داشت، پايان خواهد داد.

وحدت الجميلي گفت: بازگشت ما به پارلمان با هدف ايجاد فضاي مثبت براي نشست سراسري نيروهاي سياسي در راستاي تهيه روند سياسي جديد است.

عضو فراكسيون العراقيه در مجلس عراق با اشاره به اظهارات هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در ايام اخير مبني بر ضرورت مشاركت العراقيه در تصميمات سياسي عراق، افزود: العراقيه با تعليق عضويت اعضاي آن در كابينه و پارلمان تلاش كرد تا صداي خود را به جامعه جهاني برساند.

اين نماينده پارلمان عراق افزود: ائتلاف العراقيه بازگشت خود به پارلمان را به تشكيل كميته هايي ميان اين ائتلاف با بقيه ائتلاف هاي پارلمان به ويژه دولت قانون جهت حل برخي از مسائل معلق مانده مشروط كرده بود كه اين مسائل خواسته هاي ائتلاف العراقيه به شمار مي آيند.

وحدت جميلي افزود: ائتلاف العراقيه هنوز درباره بازگشت وزرايش به كابينه تصميمي اتخاذ نكرده است و اين امر گام بعدي خواهد بود.

29-22:58

پربیننده ترین خبرها