مخالفت قاطع روسیه با قطعنامه ضدسوری

مخالفت قاطع روسیه با قطعنامه ضدسوری
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 18:30

روسيه روز دوشنبه بارديگر با صدور يک قطعنامه جديد ضد سوري که كشورهاي اروپايي و عربي خواهان طرح و تصويب آن در سازمان ملل متحد هستند، قاطعانه مخالفت کرد وهرگونه مذاكره درباره اين طرح" غيرقابل قبول " را بعيد دانست.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم  به نقل از منابع خبری، " گنادي گاتيلوف " معاون وزير امور خارجه روسيه گفت: روسيه و چين علیه قطعنامه پيشنهادي غربي ها كه در ماه اكتبر تهيه شده بود راي دادند، اين قطعنامه شامل تصوري غيرقابل قبول برای حل وفصل بود، طرح کنونی غرب نیز تفاوت چنداني با مفاد قطعنامه اكتبر ندارد و ما قطعا نمي توانيم آن را تاييد كنيم.

وي افزود : این قطعنامه از همه كشورهاي عضو درخواست می کند كه به سوريه تسليحات ندهند،اما خط فاصل روشني در خصوص قاچاق سلاح توسط شماري از كشورهاي حامي نيروهاي مسلح تندرو در سوريه و روابط فني نظامي با اين كشور ترسيم نمي كند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: متن قطعنامه متعادل نيست و باب دخالت در امور سوريه را باز مي گذارد و اين با خط مشي سياسي ما در مذاكره در خصوص مسائل اصولي مغايرت دارد.

روسيه ، هفته گذشته قطعنامه جديد سازمان ملل درباره سوريه را " غيرقابل قبول " دانست و تاكيد كرد كه اين قطعنامه پیشنهادی موضع مسكو در مخالفت با هرگونه عمليات نظامي ضد دمشق را ناديده مي گيرد.

این قطعنامه را انگليس ، فرانسه و آلمان و شماري از كشورهاي عربي طراحی کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها