فعال سیاسی

اشتباه آل‌خلیفه در بحرین

اشتباه آل‌خلیفه در بحرین
چهارشنبه 12 بهمن 1390 - 15:27

العالم، لندن - فعال رسانه اي بحريني با اشاره به ادامه فعاليت هاي انقلابي مردم بحرين پس از يک سال از آغاز انقلاب، گفت: اشتباه راهبردي رژيم آل خليفه اين بود که فکر مي کرد باز هم خواهد توانست با سياست هاي قديمي سرکوب به اعتراضات پايان دهد.

"جواد عبدالوهاب" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: وضعيت بحرين پس از يك سال از آغاز انقلاب نشان داد كه ما با يك مجموعه هوشمند به نام ائتلاف 14 فوريه روبرو هستيم كه داراي راهبرد و برداشت ويژه اي در زمينه رويارويي با رژیم  و هماهنگی با مردم است.

این فعال رسانه ای بحرینی گفت: مجموعه 14 فوريه تجربه بحرين در طول تاريخ را بررسي كرده و سپس انقلاب فوريه را آغاز كرد؛ به همين دليل همه فعاليت ها و اقدامات آن تا حدي زيادي به موفقيت رسيده و همه گروههاي مردم در انقلاب مشاركت كرده اند، اين در حالي است كه در گذشته رژیم گروه هاي مقاومت را به تنهايي و يكي پس از ديگري سركوب مي كرد.

به گفته عبدالوهاب ائتلاف 14 فوريه تنها به آغاز انقلاب از طريق فراخواندن مردم به تحصن در ميدان اللؤلؤه اكتفا نكرد، بلكه فعاليت هاي موازي ديگري را همزمان برگزار كرد و همه آحاد مردم از جمله معلمان، پزشكان، دانشجويان، دانشجويان، كارگران و زنان را به مشاركت در اين فعاليت ها فراخواند؛ بنابراين جنبش بدون برنامه ريزي قبلي آغاز نشده بود، بلكه ائتلاف 14 فوريه در اين باره بسيار انديشيده و از تجربه تاريخي براي مبارزه مردم بحرين استفاده كرده است.

اين فعال رسانه اي بحرين در ادامه افزود: حمله رژیم به جنبش مردمي در ميدان اللؤلؤه به كمك نيروهاي عربستاني، در حقيقت حمله به همه بخش هاي جامعه بحرين بود و با اين اقدام رژیم مرتكب يك اشتباه راهبردی شد و گمان مي كرد که استفاده از روش هاي سركوب قديمي به پايان دادن به انقلاب ملت بحرين خواهد انجاميد.

عبدالوهاب افزود: ائتلاف 14 فوريه همچنين طرح جديدي را كه هفته جاري با هدف فريب دادن ملت و گروههاي سياسي بحرين از سوي بسيوني مطرح شده است، به شکست خواهند کشاند.

این فعال رسانه اي بحرینی تأكيد كرد: ملت بحرين ظلم، طغيان، سركوب و استبداد فراواني را تحمل كرده است و جز سرنگون كردن رژیم آل خليفه و رهايي از آن هيچ راهي براي دستيابي به آزادي و كرامت ندارد؛ زيرا این رژیم از نظر اخلاقي و انساني كاملا شكست خورده، و در تعامل با خواسته هاي مشروع اين ملت ناموفق بوده است.

 

13:43 - 02 / 1

پربیننده ترین خبرها