گزارش العالم

اهالی رسانه در تونس و نگرانی از وضعیت خود

اهالی رسانه در تونس و نگرانی از وضعیت خود
جمعه 14 بهمن 1390 - 07:16

هياتي از نمايندگان رسانه هاي تونس براي جلب توجه دولت به نقض و تجاوزب به حقوق روزنامه نگاران و خبرنگاران با " مصطفي بن جعفر "رييس مجلس موسسان اين کشور ديدار كردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، اعضای این هیات از مصطفی بن جعفرخواستند تا براي پايان دادن به نقض حقوق فعالان رسانه اي و نيز رفع ممنوعيت آزادي بيان در تونس تلاش كند.

برخي طرف ها در مجلس ملي موسسان، رسانه هاي تونسی را به مانع تراشي بر سر روند انتقال دموكراتيك قدرت در این كشور متهم كرده بودند.

رسانه هاي تونسی به هواداري از برخي گروه هاي سياسي و دشمني با برخي ديگر و گاهي اوقات به غيرمنطقي بودن و جانبداري در بررسي مسايل متهم شده اند.

" المنوبي المروكي " نماينده شوراي ملي مستقل رسانه هاي تونس در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: ما اذعان مي كنيم كه در يك مرحله انتقالي بسر مي بريم و اينكه برخي اشتباهات از سوي برخي روزنامه نگاران جوان در رسانه ها اتفاق مي افتد ولي اين امر دليل نمي شود كه حقوق همه فعالان رسانه اي نقض شود و حتي برخي همكاران ما تهديد به قتل شده اند.

اخيرا قرار گرفتن روزنامه نگاران تونسي در معرض توهين و كتك به طور مكرر، با توجه به تاثير آن بر عملكرد روزنامه نگاران ، به مساله اي بحث برانگيز در محافل رسانه اي تونس تبديل شده است و برخي ديگر آن را نوعي سهل انگاري حكومت در حمايت از آنها دانستند.

ديدار نمايندگان رسانه های تونس با رييس مجلس موسسان اقدامي براي جلب توجه حكومت این کشور به حوادثي كه عليه روزنامه نگاران صورت گرفته، برگزار شد.

" نجيبه حمروني " رييس كانون ملي روزنامه نگاران تونس نيز به خبرنگار العالم گفت: ما در وهله اول به كميته اي براي منع دخالت دولت در امور رسانه ها نياز مبرم داريم تا مشكلات ناشي از دخالت هاي حكومت در بخش رسانه ها را پشت سربگذاريم و دوم اينكه به فعال سازي همه بخش هاي رسانه اي با همه شاخه هاي آن  نياز داريم. 

اين خواسته با موافقت رييس مجلس موسسان تونس روبرو شد و به روزنامه نگاران تاكيد كرد كه اين خواسته را نزد تصميم گيرندگان در حكومت فعلي مطرح خواهد كرد.

مصطفي بن جعفر در ديدار با فعالان رسانه اي تونس گفت  كه رهبري سياسي در این كشور در احترام گذاشتن به همه بخش ها پايبند است.

"محرزيه عبيدي " معاون اول رییس مجلس موسسان تونس اظهار داشت: ما از سختي هاي فعالیت رسانه اي بخوبي آگاه هستيم و جرات و جسارت اهالی رسانه را مي ستاييم و آزادي آنها را تضمين مي كنيم همچنين از آنها مي خواهيم كه مسووليت پذير باشند.

اين مرحله براي دولت موقت تونس مرحله اي سخت به شمار مي آيد زيرا مرحله اي انتقالي است كه نياز به بازسازي برخي نهادها و سازندگي كشور دارد به گونه اي كه همه تونسی ها آرزوي آن را دارند.

روزنامه نگاران تونسي پس از اين ديدار اميدوارند كه مساله نقض و تجاوزمكرر به حقوق فعالان رسانه اي حل و فصل شود و البته آنها اشتباهات عملكرد برخي از همكاران خود را هم منكر نمي شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها