تحصن فلسطینی های ساکن سلوان

تحصن فلسطینی های ساکن سلوان
شنبه 15 بهمن 1390 - 11:36

العالم، قدس - دهها فلسطيني در منطقه سلوان قدس اشغالي براي محكوميت تجاوزات پي در پي رژيم اشغالگر و اخطار دادن به آنها براي تخريب منازلشان، تحصن كردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، با وجود تدابير شديد در اطراف منطقه سلوان، فلسطيني هاي ساكن قدس نماز را در اين منطقه اقامه و در محكوميت سياست های رژیم اشغالگر و توسعه شهرك های صهیونیست نشين تحصن كردند.

"مراد ابوشافع" عضو كميته دفاع از منطقه سلوان در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ما با اين تحصن اين پيام را به اشغالگران اسرائيلي و شهرداري رژيم اشغالگر مي فرستيم كه ما در سلوان دستور آنها برای تخريب و يهودي سازي قدس را به طور كامل رد و تاكيد مي كنيم كه قدس شهر عربي اسلامي و پايتخت كشور فلسطين است و بايد در كانون توجه اسلامي و عربي قرار گيرد.

"جواد صيام" مدير مركز اطلاعات "وادي حلوه" در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: منطقه سلوان هر روز هدف حمله قرار دارد و به شهروندان براي تخريب خانه ها و مراكز تجاري شان اخطار داده مي شود؛هر روز ده تا پانزده اخطاريه در منطقه سلوان صادر مي شود و اگر شهروند خودش خانه خود را خراب نكند زنداني مي شود و جريمه سنگيني مي پردازد.

حملات به منطقه العيساويه در شمال مسجد الاقصي با هدف تصرف زمينهاي اين منطقه به نفع به اصطلاح باغ هاي توراتي اسرائيلي ادامه دارد.

همچنين هر روز تعداد زيادي از خانه ها در منطقه العيساويه تخريب و اين منطقه محاصره مي شود، علاوه بر اين نيروهاي اشغالگر با يورش به اين منطقه شهروندان را بازداشت مي كنند.

"عبدالكريم ابو سنينه" كارشناس امور قدس در مصاحبه با شبكه العالم، گفت: هدف از يورش به منطقه العيساويه تضعيف عزم و اراده فلسطيني هاي ساكن قدس براي مقاومت و پايداري است و اگر اين منطقه بيشتر تحت فشار قرار گيرد، پيامدهاي آن سنگين خواهد بود. 

02/03 -00:54



پربیننده ترین خبرها