مخالفت با دخالت نظامی خارجی در سوریه

مخالفت با دخالت نظامی خارجی در سوریه
شنبه 15 بهمن 1390 - 15:16

يك فعال سياسي مخالف نظام سوريه تاكيد كرد كه شرايط کنوني بين المللي اجازه دخالت نظامي و تكرار سناريوي ليبي و عراق را در سوريه نمي دهد.

" محمد عبدالمجید منجونه" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، از آگاهي بسياري از اعضاي برجسته شوراي ملي از خطر توطئه اي كه ضد سوريه طراحي شده است خبر داد و گفت که آنها از  درخواست خود برای دخالت نظامي خارجی در كشورشان عقب نشيني كرده اند.

عضو كميته ملي هماهنگي براي تغيير دموكراتيك در سوريه، گفت که اين كميته با طرح اتحاديه عرب موافق اما مخالف هرگونه دخالت نظامي خارجي در سوريه است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اتحاديه عرب از " بشار اسد" ریيس جمهوری سوریه اسد خواسته نشده كه كناره گيري كند بلكه صرفا تفويض اختيارات وي به معاونش مطرح شده است.

منجونه ، قطر و عربستان را به تلاش براي تحميل سيطره خود بر كشورهاي عربي متهم كرد و افزود: بسياري از سخنگويان شوراي ملي پس از آگاهي از  امكان پذير نبودن دخالت ناتو يا طرف های ديگر در سوريه و خطر و پيامدهاي منطقه اي چنين دخالتي در درخواست خود تجديد نظر كرده  اند.

عضو كميته ملي هماهنگي براي تغيير دموكراتيك در سوريه، تصریح کرد:

مطالبات اين دسته از رهبران شوراي ملي از طرف های خارجی بعداز آگاهي از توطئه های آنان اكنون درحد مسائل انساني و حقوق بشري است.

وی با انتقاد از روند کند اصلاحات در سوريه گفت: اين اصلاحات صرفا از سوي نظام سوریه بدون پذيرش اصل مشاركت مخالفين در ترسيم آينده كشور اتخاذ شده است.

منجونه درعين حال افزود: همه اصلاحات وعده شده اجرا نشده است، بازداشت هاي گسترده همچنان ادامه دارد، بسياري از  افراد بازداشت شده با وجود صدور عفو عمومي همچنان در زندان ها منتظرند تا آزاد شوند.

عضو كميته ملي هماهنگي براي تغيير دموكراتيك در سوريه با انتقاد از قانون جديد احزاب به دليل اعطاي حق انحلال احزاب به وزير كشور ، اضافه کرد:

مرجع تصميم گيري درباره انحلال احزاب دستگاه قضايي سوريه باید باشد.

وی از دولت سوریه خواست که فضای لازم را برای شروع گفت وگوی ملی از طریق ایجاد اصلاحات و تامین مطالبات مخالفان فراهم کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها