الجزیره و العربیه پیاده نظام غرب

الجزیره و العربیه پیاده نظام غرب
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 06:32

سفارت سوريه در انگليس شبکه هاي تلويزيوني الجزيره و العربيه را پياده نظام و مجري نقشه هاي غرب و برخي کشورهاي عربي عليه سوريه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سفارت سوريه در انگلیس با انتشار بیانیه ای شبكه هاي ماهواره اي عرب زبان الجزیره و العربیه را به دستور دادن به معترضان براي حمله به ساختمان اين سفارتخانه در لندن متهم كرد و اين اقدام به منزله تعرض آشكار به حاكميت سوريه دانست.

در این بيانيه آمده است: سه نفر از جوانان فريب خورده و بي فرهنگ جمعه شب ( 4 فوريه ) به داخل محوطه سفارت سوريه در لندن  يورش بردند و به شكستن وسايل داخل يكي از دفاتر ساختمان سفارت اقدام كردند و يكي از آنان درب سفارت را از داخل باز كرد و افرادي كه خارج از ساختمان سفارت بودند، وارد اين ساختمان شدند.

اين بيانيه افزود: يكي از كارمندان شجاع سفارت سوريه، با اقدام اين جوان مقابله كرد و سپس وي را به پليس انگليس تحويل داد ولي دو نفر ديگر موفق به فرار شدند.

براساس اين بيانيه، حدود 200 نفر از تظاهركنندگان بعد از ظهر همان روز به ساختمان سفارت سوريه در لندن يورش بردند و شعارهاي تهديدآميز سر دادند و درصورتيكه پليس انگليس با آنها مقابله نمي كرد، يورش به داخل ساختمان سفارت همچنان ادامه مي يافت.

سفارت سوريه در لندن تاکید كرد: شبكه هاي ماهواره اي العربيه و الجزيره اين افراد را به اجراي چنين عملياتي تشويق كرده بودند ولي شعارهاي آنان از سوي شوراي موسوم به شوراي ملي سوريه در استانبول كه لزوما"  نماينده مخالفان سوري نيست، تهيه شده بود.

دراين حال ، وزارت امور خارجه انگليس اقدام تظاهركنندگان در يورش به ساختمان سفارت سوريه در لندن را محكوم و بر پايبندي خود به حمايت از كاركنان و هيات هاي ديپلماتيك خارجي مستقر دراين كشور تاكيد كرد.

پربیننده ترین خبرها