مخالفت عضو حماس با توافقنامه دوحه

مخالفت عضو حماس با توافقنامه دوحه
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 16:06

" اسماعيل الاشقر" عضو جنبش مقاومت اسلامي فلسطين(حماس) توافقنامه دوحه مبني بر تشکيل دولت توافقي فلسطين به رياست محمود عباس را " مخالف قانون اساسي و عبور از مجلس قانونگذاري فلسطين" دانست و با آن مخالفت کرد.

به گزارش شامگاه دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، الاشقر که نایب رییس کمیسیون اصلاح و تغییر در مجلس قانونگذاری فلسطین وابسته به حماست است، در گفت وگویی مطبوعاتی خبری ، به محمود عباس توصیه کرد که گام هایی جدی برای اجرای توافقنامه قاهره به عنوان یک بسته واحد در همه پرونده ها و بدور از اقدامات گزینشی گام بردارد.

وی افزود: جنبش حماس بدور از منافع حزبی و شخصی گام هایی جدی و بزرگ ، صادقانه و توام با نرمش در زمینه  آشتی ملی برداشته است  و انتظار داریم محمود عباس نیز همین گونه عمل کند و از سیاست های گمراه کننده و فریبکارانه دس بردارد.

الاشقر خاطرنشان کرد: اکنون توپ در زمین محمود عباس است و باید گام های عملی بردارد از جمله تدابیر شدید امنیتی در کرانه باختری و مذاکرات بیهوده با صهیونیست ها و همکاری امنیتی با آنها را متوقف کند و به صف رهبران سازمان آزادیبخش بازگردد.

جنبش هاي فتح و حماس روز دوشنبه در نشست دوحه به توافق رسيدند كه محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان عهده دار رياست دولت جدید توافقي شود كه بر برگزاري انتخابات نظارت كند و دو طرف تاكيد كردند كه به طور جدي در راه پايان دادن به دودستگي فلسطيني گام برمی دارند.

"عزام الاحمد" عضوكميته مركزي جنبش فلسطینی فتح اعلام كرد كه دولت جديد توافقی فلسطین به ریاست "محمود عباس" هجدهم ماه جاري میلادی در قاهره پایتخت مصر اعلام خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها