مردم یمن فرعون جدیدی نمی خواهند

مردم یمن فرعون جدیدی نمی خواهند
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 19:55

عضو هيات موسس كميته هاي مردمي يمن با تاکيد به اينکه " مردم يمن فرعون جديدي نمي خواهند"، گفت: با توجه به توطئه هاي گسترده ضد انقلاب يمن، اين کشور بر سر يك دوراهي مهم و حساس قرار گرفته است.

" نايف الشرعبي" شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: مردم يمن از زمان شروع انقلاب مي دانستند كه سرنگونی عبدالله صالح حتمي است و نمي تواند در راس رژيم باقي بماند ولي آنچه كه اتفاق افتاد دور زدن اوضاع از طريق توافقنامه رياض بود كه رژيم صالح را نگه داشت و هيچ چيزي در نقشه سياسي يمن تا اين لحظه تغيير نكرده است.

وي افزود: انقلاب يمن بسياري از دستاوردها را محقق كرد از جمله خروج نهايي صالح از قدرت، همچنين اتحاد همه اقشار جامعه از شمال تا جنوب و حتی نفوذ عربستان در يمن كه بر بسياري از موقعيت هاي سياسي و امنيتي و نظامي مسلط شده است را برملا كرد.

این فعال سیاسی یمنی تصریح کرد: آنچه امروز اتفاق مي افتد تلاش هاي کسانی است كه در رياض براي به شكست كشانيدن انقلاب يمن از طريق برانگيختن برخي مشكلات سياسي در كشور توافق كرده بودند مانند مشكلاتي كه در عدن ميان تجمع اصلاح يمن و جنبش جنوب اتفاق افتاد، همچنين حمله پليس رژيم به برخي اعضاي جنبش جنوب.

الشرعبی خاطرنشان كرد: ما از احزاب ديدار مشترك خواستيم كه شيوه عبدالله صالح را در پيش نگيرند ولي امتناع كردند و خواستند تا دقيقا مانند رژيم عبدالله صالح باشند، ما اميدوار بوديم كه ديدار مشترك سياست هايي را كه خود و رژيم صالح به آنها عادت كرده بودند، كنار بگذارد زيرا آنها هر دو در سياست تبعيد و عدم مشاركت دادن همه اقشار جامعه در اداره كشور شريك هستند.

وی گفت: ديدار مشترك با گروه هاي مردم يمن از جمله حوثيها و جنبش جنوب و نيز رهبران انقلابي و مردمي در ميدان ها گفت وگو نكرد و اين بدان معناست كه خواهان تغييري واقعي در یمن نيست.

این فعال سیاسی یمنی درباره تلاشهاي برخي افراد براي سوء استفاده از انتخابات رياست جمهوري و روي كار آوردن شخصيتي كه حامي منافع آنها باشد، هشدار داد و افزود: مردم يمن فرعون جديدي را نمي پذيرند وبه انقلاب خود ادامه خواهند داد تا اينكه عدالت و دموكراسي واقعي در انتقال قدرت صورت گيرد و آزادي در همه عرصه هاي سياسي و فكري و اجتماعي یمن محقق شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها