درخواست نشان عالی نظامی توسط قاتل نروژی

درخواست نشان عالی نظامی توسط قاتل نروژی
سه شنبه 18 بهمن 1390 - 05:48

آندرياس برهينگ برايويك، قاتل نروژي، در اولين جلسه دادگاه خود خواستار بالاترين نشان نظامي شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم او كه تابستان گذشته 77 نفر را به قتل رسانده بود، خواستار بالاترين نشان نظامي به عنوان پاداش «حمله پيشگيرانه» اش ضد «خائنان كشور» شد!

وي جناح چپ نروژ را متهم كرد كه با سياست هايش در امور مهاجرت « نروژي هاي اصلي» را  به اقليت كشور تبديل خواهد كرد.

برهینگ روز گذشته در برابر 60 تن از خويشاوندان قربانيان و همين تعداد از خبرنگاران مجددا از دو كشتارش در اوسلو و جزيره اوتوبا دفاع و آن را مشاركت در جلوگيري از «هجوم اسلام» به اروپا توصيف كرد.

شايان ذكر است كه بسياري از قربانيان كشتار اوتوبا جواناني بودند كه در سمينار حزب كارگر حاكم در اين جزيره شركت كرده بودند. بريفيك  هنگام ورود به سالن دادگاه سلامي داد كه وكلايش آن را سلام راست افراطي و نشانه وابستگي نامبرده به اين جريان خواندند.

برهینگ هنگام سخن گفتن در بسياري موارد به خبرنگاران و خويشاوندان قربانيان مي نگريست. آنها اما احساسات متفاوتي داشتند؛ برخي كه منتظر عذرخواهي وي بودند مي گريستند و فوراً براي تحقير وي مي خنديدند.

گفتني است كميته اي از پزشكان سال گذشته به اين نتيجه رسيدند كه بريفيك مبتلا به جنون است.

انتظار مي رود گزارش آزمايش دوم در اين زمينه دهم آوريل آتي يعني 6 روز قبل از آغاز رسمي محاكمه نامبرده صادر شود. قاتل نروژی گزارش آزمايش نخست را مورد تمسخر قرار داد و قاضي را به حمايت از جامعه چند فرهنگي متهم كرد .

حضور بريهینگ در برابر دادگاه بدون توجه به گزارش سلامت عقلي وي خواهد بود. او اما اگر قضات در نهايت حكم به جنونش دهند به جاي زندان به موسسه درمان عقلي منتقل خواهد شد.

مجازات برهینگ در صورت محكوميت احتمالا 21 سال حبس خواهد بود. بنا بر حكم دادگاه وي به اندازه‌اي از سلامت عقلي برخوردار هست كه براي محكوميتش كافي باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها