تاکید روسیه به مذاکره برای حل مسئله سوریه

تاکید روسیه به مذاکره برای حل مسئله سوریه
جمعه 21 بهمن 1390 - 11:08

يك كارشناس روس با تاكيد بر اينكه مسکو به دنبال حل مسئله سوريه از طريق مذاكرات است، گفت: روسيه به تماس هاي گسترده خود با دو طرف براي قانع كردن آنها به مذاكره ادامه مي دهد، اما مخالفان مقيم خارج همچنان با گفت وگو مخالفت مي کنند و مي گويند که به نيات روسيه اعتمادي ندارند.

" يوگني سيدروف " نويسنده و روزنامه نگار روس در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: مسكو بر اين باور است كه زمان براي گفت وگو و مذاكرات ميان دولت سوریه و مخالفان آن  بدون پيش شرط بسيار مناسب است.

وي افزود: مخالفان نظام سوريه مقیم خارج، مساله را اينگونه جلوه مي دهند كه روسيه مي خواهد نظام بشار اسد را به هر قيمتي حفظ كند، ولي سرگئی لاوروف وزير خارجه روسیه اين ادعا را تكذيب كرده و بارها گفته است كه مسكو به دنبال حل مسئله بطور مسالمت آميز و از طريق مذاكرات و نه رويارويي است.

این کارشناس روس اظهارداشت: منابعي آگاه تاكيد كرده اند كه مسكو تماس هاي بسياري با طرف هاي مختلف سوري برقرار مي كند و مخالفان داخلي برخلاف آنانکه در خارج اقامت دارند، از گفت وگوی با یک هيات نظام سوريه استقبال كرده اند.

سيدروف خاطرنشان كرد: مسكو معتقد است كه مواضع مخالفان نظام سوريه مقیم خارج ، سازنده نيست زيرا پيش شرط هايي براي گفت وگو مطرح مي كنند و به دليل بي اعتمادي به طرف روس از همكاري با مسكو طفره می روند.

وي برخي محافل در آمريكا را به تلاش براي بازگشت به سياست رويارويي با روسيه به جاي سياست بهبود روابط متهم كرد و گفت: باراک اوباما به دليل سياست سهل انگاري در قبال روسيه با انتقادات بسياري از سوي رقباي جمهوري خواه خود روبه روست.

سیدروف افزود: اين امر علت لحن تند دولت آمريكا عليه روسيه را مشخص مي كند هنگامي كه روسيه پيش نويس قطعنامه غربي عربي عليه سوريه در شوراي امنيت را وتو كرد.

22:18

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها