یک عضو ارشد جمعیت عمل اسلامی:

دستهای آلوده ولیعهد ‌سعودی در حوادث بحرین وعربستان

دستهای آلوده ولیعهد ‌سعودی در حوادث  بحرین وعربستان
جمعه 21 بهمن 1390 - 18:34

عضو ارشد جريان عمل اسلامي بحرين، وليعهد پادشاه سعودي را مسئول مستقيم سرکوب مردم در بحرين و عربستان دانست.

"جعفر العلوي" روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: با نزديك شدن به اولين سالروز شروع قيام مردم بحرين، مسئولان رژيم حاكم به سركوب انقلابیون شدت خواهند بخشید؛ این درحالی است که مردم هم خود را براي بازگشت به ميدان اللؤلؤه، كانون شروع انقلاب، آماده كرده اند.

وی با اشاره به استفاده گسترده از گازهای سمی و اشک آور علیه معترضان بحرینی و تلفات آن، گفت: آل خلیفه تجربه حضور خبرنگاران خارجی در کشور و تاثیر انتقال حوادث بحرین به خارج را دارد، از این رو دیگر به خبرنگاران خارجی اجازه حضور در کشور در سالگرد آغاز انقلاب را نمی دهد.

جعفر العلوی تأکید کرد: رژیم آل خلیفه مرحله دشواری را در پیش رو دارد، زیرا این رژیم برای مقابله با حضور انقلابیون در ميدان اللؤلؤه به کشتار مردم روی خواهند آورد؛ ولی با وجود همه خطرها، مردم و گروه هاي مختلف آمادگي خود براي مقاومت در برابر رژيم آل خليفه و حضور در ميادين اعلام كرده اند.

جعفر العلوی با اشاره به حضور هزاران نفر از نيروهاي امنيتي بحرين و نيروهاي موسوم به امنيت ملي كه تحت حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي قرار دارند، گفت: شهرها و روستاهاي بحرين ديروز صحنه يورش گسترده نيروهاي امنیتی به منازل و تلاش براي بازداشت بسياري از جوانان انقلابي بود.

وي اظهار داشت: همه اين اقدامات با هدف تضعيف تحرك گسترده مردم در صحنه صورت مي گيرد و نيروهاي رژيم آل خليفه همچنان با گازهاي سمي و گلوله هاي ساچمه ای، به معترضان بحريني حمله ور مي شوند.

العلوي حمايت آمريكا از رژيم آل خلیفه از طريق تجهيز آن به سلاح براي سركوب مردم بحرین را محكوم كرد و اظهار داشت: كشتارهاي منطقه الشرقيه در القطيف عربستان نشان دهنده رويكرد مشترك رژيم هاي آل سعود و آل خليفه است؛ زيرا در وهله اول رياض و نايف بن عبد العزيز و اطرافيان او هستند كه اين روزها استراتژي مقابله با مردم در بحرین و عربستان را تعيين مي كنند.

عضو ارشد جریان عمل اسلامی بحرین، تصريح كرد: مردم بحرين كه بهاي سنگيني را در سركوب گري هاي آل خليفه پرداخت كرده اند، جز به سرنگوني رژيم راضي نمي شوند؛ و صرفا به اجراي اصلاحات سطحی رضايت نمي دهند؛ رژيم آل خليفه هم به مرحله فرسودگي رسيده است و مردم خواهان اصلاحات اساسي و در نهايت سرنگوني رژيم حاكم هستند.

العلوي درباره گزارش شریف بسيوني، رئیس کمیته تحقیق، گفت: رژيم آل خليفه با سوء استفاده از بسیونی، وانمود می كند كه اصلاحاتي را انجام مي دهد، اما همه اين ها تبليغاتي دروغين است و بسيوني از اقدامات حمد بن عيسي ديكتاتور بحرين و ديگر مسئولان رژيم و جنايت هاي آنان عليه مردم بيگناه بحرين مطلع است.

وي درباره خريدهاي ميلياردي اسلحه از آمریکا، گفت: بحرين و عربستان برای سرکوب مردم از حمايت آمريكا برخوردار هستند، زيرا آنها با سلاح های خریداری شده از آمریکا، مردم بحرين و عربستان را سرکوب می کنند؛ همچنین عربستان همواره از این سلاح ها براي كشتار در عراق و مناطق مختلف پاكستان، سوريه و كشورهاي ديگر استفاده مي كند.

 

العلوی گفت : مردم مصر و تونس از نقش عربستان براي تقويت جايگاه و موقعيت خود از طريق تقويت سلفي گري به شدت ناراضی هستند.

 

10/02- 13:41



پربیننده ترین خبرها