نظامیان مصر از قدرت دست نمی‌کشند

نظامیان مصر از قدرت دست نمی‌کشند
يکشنبه 23 بهمن 1390 - 07:13

قاهره (العالم) يکي از رهبران جوانان انقلابي مصر تأکيد کرد، با وجود گذشت يك سال از پيروزي انقلاب مردم هنوز دستاوردي را مشاهده نكرده اند، و شوراي عالي نظامي مانع تحويل قدرت به غير نظاميان است.

"معاذ عبدالكريم" روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ملت مصر با وجود گذشت يك سال از پيروزي انقلاب مردمي اين كشور و سرنگوني مبارك، شاهد تحقق دستاوردهاي حقيقي نبوده اند. اين در حالي است كه شوراي عالي نظامي قدرت را در دست دارد و از واگذاري قدرت به غير نظاميان خودداري مي كند.

وی افزود: انقلابيون در دادگاههاي نظامي محاكمه می شوند، و بارها در ميدان التحرير مورد حمله قرار گرفته اند.

عضو ائتلاف جوانان انقلابي مصر خاطرنشان کرد: تنها تغییر در مصر آن است که حسني مبارك از قدرت كناره گيري كرده و شوراي نظامي به جاي وي بر سركار آمده است.

معاذ عبدالكريم افزود: دیروز بسیاری از شهروندان براي فشار آوردن بر شوراي عالي نظامي در اعتصاب سراسري شركت كردند، و طبقه تحصيل كرده و دانشجويان بيش از ساير گروهها در اين تحصن حضور داشتند.

اين فعال انقلابي مصر وضعيت كنوني مصر را مايه تأسف دانست و خواستار انتقال مسالمت آميز قدرت به غير نظاميان شد.

معاذ عبدالكريم با اعلام مخالفت با روي كار آمدن رئيس جمهور مورد حمايت شوراي نظامي تأكيد كرد: مردم بايد رئيس جمهور كشور را انتخاب كنند. از سوي ديگر بايد كميته هاي حقيقت ياب واقعي در كشور وجود داشته باشد و محاكمه ها به طور عادلانه و شفاف انجام گيرد.

 

Swh -1-16-56-



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها