نسخه پیچی شیخ حمد برای سوریه

 نسخه پیچی شیخ حمد برای سوریه
دوشنبه 24 بهمن 1390 - 09:32

پادشاه بحرين که مردم کشورش از يکسال پيش با برگزاري تظاهرات متعدد خواهان کناره گيري او از قدرت و برپايي نظامي دموکراتيک هستند، در سخناني با دخالت در امور داخلي سوريه از رئيس جمهوري اين کشور خواست تا حرف مردم را بشنود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، «حمد بن عيسي آل خليفه» در گفت وگو با مجله آلماني « اشپيگل» افزود: اين فقط ملت سوريه است كه درباره كناره گيري بشار اسد تصميم گيري مي كند.

شیخ حمد درحالی این درخواست را از بشار اسد می کند که مردم خود بحرین از یکسال پیش بارها با برگزاری تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز از خود شیخ حمد می خواهند که از قدرت کناره گیری کند تا نظامی دموکراتیک تشکیل شده و عدالت اجتماعی برقرار و به تبعیض پایان داده شود.

بنا براعلام سازمانهای حقوق بشری، رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای عربستان سعودی تاکنون این اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را به شدت سرکوب کرده است.

شاه بحرین در ادامه گفتگوی خود با اشپیگل با ادعای اینکه مخالفان در کشورش تشكل واحدي نيستند، تلاش کرد تا با طرح اتهام واهی علیه ایران، از بحران داخلی و مطالبات مردم بحرین فرار کرده و حضور نیروهای نظامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس موسوم به سپر جزیره در بحرین برای سرکوب مردم را توجیه کند.

شیخ حمد مدعی شد: تهديد ايران او را وادار كرده كه نيروهاي سپر جزيره را براي بازدگرداندن ثبات به بحرین فرا بخواند.

وی همچنین مدعی شد که شعارهاي معترضان درباره سرنگوني اش را دليل براي زنداني كردن آنها نمي داند.

این درحالی است که رژیم بحرین از آغاز اعتراضات مردمی صدها نفر از مخالفان بویژه شخصیت های برجسته، روزنامه نگاران، پزشکان و پرستاران و حقوقدانان را بازداشت و زندانی کرده است.

شیخ حمد درباره اعلام وضع قانون حالت فوق العاده در بحرين گفت: "اين تصميم پس از گذشت 4 هفته از آغاز حوادث اسفبار رخ داد. اقدامات خشن نژادپرستانه - كه منجر به مرگ و مجروحيت شماري از مردم شد- اتخاذ چنين تصميمي را لازم كرد".

او هدف از اعلام وضعيت فوق العاده را حمايت از زنان و اتباع خارجي اعلام كرد كه مورد حملات قرار گرفته اند.

پادشاه بحرين افزود: زنان بحرين به ستوه آمده بودند و بر هر انسان محترمي لازم بود كه از آنها حمايت كند لذا ناگزير به حمايت از آنها شدم.

این درحالی است که مردم بحرین اعم از مردان، زنان و کودکان به طور مسالمت آمیز با شرکت در تظاهرات مطالبات خود را مطرح کرده اند اما در مقابل نیروهای امنیتی بحرینی و سعودی از انواع سلاح های ممنوع شده و گازهای اشک آور و خفه کننده علیه آنها استفاده کرده اند که در جریان آن تعداد زیادی از جمله زنان و کودکان شهید یا زخمی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها