فرار رو به جلوی رژیم آل خلیفه؛

دخالت آمریکا و یک کشور عربی دربحران بحرین

دخالت آمریکا و یک کشور عربی دربحران بحرین
سه شنبه 25 بهمن 1390 - 17:55

با تشديد اعتراضها در بحرين در سالگرد آغاز انقلاب مردم اين کشور، رژيم آل خليفه با اعتراف به وجود اين انقلاب، آمريکا و يک کشور عربي را مسئول بحران داخلي در اين کشور دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سرلشکر ستاد شیخ خلیفه بن احمد آل خلیفه" فرمانده کل ارتش بحرین در اظهاراتی مدعی شد: "حوادثی که بحرین با آن روبرو شده است، از خارج از این کشور هدایت می شود".

وی افزود: نیروهای امنیتی امروز برای مقابله با هرگونه تشدید وضعیت امنیتی در نهایت آمادگی قرار دارند.

شیخ خلیفه خاطرنشان کرد: "22 مؤسسه دولتی و غیر دولتی، ضد حکومت بحرین در حال فعالیتند؛ که 19 موسسه از آن در آمریکا، و 3 موسسه نیز در یکی از کشورهای عربی منطقه هستند".

شیخ خلیفه به روزنامه "الایام" گفت: "همه این مؤسسه ها از سوی آمریکا و آن کشوری عربی، هدایت و تأمین مالی می شوند".

وی افزود: "هنگامی که بحرین اطلاعات و واقعیت های به دست آمده را درباره این موسسه ها به آمریکا و آن کشور عربی داد، آنها به بهانه اینکه این موسسه ها غیر دولتی هستند، آنها را نادیده گرفتند".

شیخ خلیفه گفت: "7 کشور با یکدیگر توافق کرده اند که بحرین را از طریق ممنوعیت فروش سلاح و تجیهزات امنیتی و دفاعی، تحت فشار قرار دهند؛ تجهیزاتی که نیروهای پلیس هنگام مقابله با تظاهرکنندگان از آنها استفاده می کنند.. این کشورها آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، سوییس و بلژیک هستند".

شیخ خلیفه با این حال گفت: "این تحریم ها بحرین را با مشکل مواجه نمی کند، زیرا با ورود تجهیزات امنیتی، دفاعی و نظامی از منابع دیگر، این نیازها برطرف شد".



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها