نويسنده و تحليلگر سياسي سوری:

اعلام شکست غرب و اعراب در سوریه

اعلام شکست غرب و اعراب در سوریه
چهارشنبه 26 بهمن 1390 - 17:31

العالم،دمشق ـ نويسنده و تحليلگر سياسي، پيش نويس قطعنامه ارائه شده به مجمع عمومي سازمان ملل عليه سوريه را كم اهميت خواند و آن را نوعي اعلام شکست غرب و اعراب در شوراي امنيت پس از وتوي چين و روسيه دانست.

"دكتر هواس شاهين" روز چهارشنبه در گفت وگوي اختصاصی با شبكه خبري العالم درباره اظهارات مقامات فرانسوی برای مذاکره با روسیه درباره قطعنامه جديد شوراي امنيت علیه سوريه، گفت: آنچه كه برای طرح در شورای امنیت سازمان ملل برنامه ریزی می شود در شوراي امنيت با وتوي چين و روسيه مواجه خواهد شد.

این نویسنده و تحلیلگر سوری خاطرنشان کرد: اين نقشه چيزي جز تهيه مناطق حائل به منظور دخالت در امور داخلي سوريه نيست، به بهانه آنكه مردم در معرض بمباران و کشتار هستند.

هواس شاهين تاكيد كرد: آنچه كه فرانسه ارائه مي دهد با آنچه كه شيوخ منطقه خليج فارس مطرح مي كنند، تفاوتی ندارند، زيرا شیوخ عرب ابزاري در دست سروران خود در غرب و آمريكا هستند.

وي خاطرنشان کرد: هنگامي كه طراحان عرب و اروپايي با قطعنامه ضد سوري به مجمع عمومي و يا شوراي امنيت مي آيند، فقط در حال تبادل نقشها هستند؛ تلاشهاي آنها براي ارائه قطعنامه به مجمع عمومي سازمان ملل، در واقع نوعي اظهار شكست در شوراي امنيت است.

 

14:43- 15/02

پربیننده ترین خبرها