اعتصاب غذا در فلسطینی‌ برای حمایت از اسرا

اعتصاب غذا در فلسطینی‌ برای حمایت از اسرا
شنبه 29 بهمن 1390 - 15:45

العالم، غزه - جمعي از اسيران آزاده شده به همراه فعالان فلسطيني در غزه، در همبستگي با "شيخ خضر عدنان" اسير فلسطيني، در چادري دست به تحصن و اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه العالم، "شيخ خضر عدنان" اسیر فلسطینی بيش از 2 ماه است که در يكي از زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا  زده است.

شيخ خضرعدنان با اعتصاب غذاي خود توانسته است كه افكار عمومي را متوجه رنج های اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي كند .

"مروان ابوراس" عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامي فلسطين در سخنانی خطاب به شيخ خضر عدنان، گفت : تو اسوه جوانان فلسطيني تشنه آزادي هستي، و پايداري تو به خواست خدا رژيم جنايتكار صهيونيستي را هر چه بيشتر به پرتگاه نابودي نزديك خواهد كرد .

"عطاء الله ابوالسبح" وزير اسراي دولت حماس در غزه نیز به خبرنگار العالم گفت: زمان آن فرارسيده است كه سازمان هاي بين المللي سكوت خود را بشكنند و به حقوق مردم فلسطين توجه كنند مردمي كه حقوق، عزت و شرافت خود را مطالبه مي كنند؛ آيا رژيم هاي عربي همچنان منتظر رنج های بیشتر مردم فلسطين هستند؟

شيخ خضر عدنان 17 دسامبر 2011 در منزلش در شهر جنين در شمال كرانه باختري بازداشت شد و رژيم صهيونيستي وي را بدون تفهيم اتهام يا محاكمه در بازداشت نگه داشته است؛ امری که به معناي احتمال حبس طولاني وي بدون محاکمه است. 

از مجموع 4 هزار 800 اسیر فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي، 270 اسير بدون هیچ اتهام و محاکمه ای کاملا مغایر با اصول حقوق بشر زندانی هستند.

"جمال فروانه" رئيس مؤسسه فلسطيني "ياران اسرا" در مصاحبه با شبكه العالم گفت: شيخ عدنان در اعتراض به سياست صهيونيستي به نمايندگي از همه آزاديخواهان و مردم فلسطين اعتصاب غذا كرده است و ما از وي حمايت مي كنيم . 

"ياسر صالح" یک اسیر آزاد شده فلسطيني  به خبرنگار العالم گفت: رژيم صهيونيستي سياست بازداشت بدون محاكمه را به طور گسترده اجرا مي كند و شيخ عدنان براي اعلام مخالفتش با برخورد اهانت آميز رژيم صهيونيستي با مردم فلسطين و بازداشت بدون محاكمه اعتصاب غذاي نامحدود خود را از مدتها پيش آغاز كرده است.

صالح افزود: ما از 10 روز پيش براي اعلام همبستگي با شيخ عدنان و لزوم لغو سياست بازداشت بدون محاكمه اعتصاب غذا كرده ايم و به اين اقدام خود تا لغو سياست مذكور ادامه خواهيم داد.

 

02/18-09:51

پربیننده ترین خبرها