تحليلگر سياسي سوري:

ناتو توانایی دخالت در سوریه را ندارد

ناتو توانایی دخالت در سوریه را ندارد
شنبه 29 بهمن 1390 - 17:37

العالم، دمشق - تحليلگر سياسي سوري تأكيد كرد، هزينه ها و خطراتي که دخالت نظامي در سوريه براي امنيت جهاني دارد، باعث شده تا ناتو به ناتواني خود در قبال سوريه اذعان کند.

"محي الدين محمد" روز شنبه به شبكه خبري العالم گفت: سوريه از آغاز بحران تاكنون بارها اعلام كرده كه توطئه ای بين المللي عليه کشور در جريان است، و اگر اقدامات هماهنگ انجام نشود، کشور به نقطه ابتدايي مشكلات بازخواهد گشت.

این تحلیلگر سوری ادامه داد: سوريه بر اجراي اصلاحاتي كه از ابتداي بحران وعده داده، به تلاشها برای پايان دادن به تنش در سراسر خاك سوريه اصرار دارد؛ به ويژه اينكه عموم کشورهای جهان دريافته اند كه گروههاي مسلح و تكفيري از جمله القاعده در داخل خاك سوريه فعالند و نه تنها نظام سوریه بلكه مخالفان میانه رویی را كه خواهان برپايي نظام دمكراتيك در كشور هستند هدف قرار مي دهند.

محي الدين تأكيد كرد: همگان از محال بودن دخالت نظامي در سوريه اطلاع دارند، زيرا نه تركيه قادر به ايجاد منطقه حائل است، و نه ناتو مي تواند در كشورمان دخالت نظامی كند؛ شوراي امنيت نيز قادر به تصويب قطعنامه اي برای دخالت در سوريه نيست، امير قطر نيز كه از امكان ورود نيروهاي نظامي به سوريه سخن گفته بود، قادر به عملي كردن اين ادعاها نيست.

اين تحليلگر سوري با اشاره به اظهارات آندرس فوگ راسموسن، دبيركل ناتو درباره اینکه ناتو سیاستی برای دخالت نظامی در سوریه حتی برای اهداف انساندوستانه هم ندارد، تأكيد كرد: ناتو و كشورهاي غربي به ويژه آمريكا مي دانند كه در زمينه دخالت نظامي در سوريه كاملا ناتوان هستند، زیرا این جنگ زيان هاي سنگيني برای آنها دارد، و آنها از از حجم آتشي كه ممكن است در منطقه همگان را به آن گرفتار کند، آگاه هستند.

 

02/18- 10:53

پربیننده ترین خبرها