بنی گانتز:

تل آویو درباره حمله به ایران تنها تصمیم می گیرد

تل آویو درباره حمله به ایران تنها تصمیم می گیرد
يکشنبه 30 بهمن 1390 - 08:03

رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي گفت که اين رژيم در نهايت به تنهايي درباره حمله به ايران تصميم گيري خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "بنی گانتز" در گفتگو با شبکه یک تلویزیونی رژیم صهیونستی گفت: "اسرائیل تنها تضمین کننده اصلی امنیت خودش است و این نقش ما به عنوان ارتش است و اسرائیل باید از خودش دفاع کند".
او افزود: "ما باید تحولات در ایران و طرح هسته ای این کشور را در چارچوب گسترده پیگیری کنیم و آنچه را که جهان انجام می دهد و ایران تصمیم می گیرد و آنچه را انجام خواهیم داد یا نخواهیم داد، مدنظر قرار دهیم".
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که ایران مشکلی منطقه ای و بین المللی است.
گانتز این سخنان را همزمان با ورود "تام دانیلون" مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی مطرح کرد که یکی از محورهای گفتگوی او با مقامات صهیونیستی، موضوع ایران است.
در همین حال،  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در شهر توکیو خواهان تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد.
ایهود باراک گفت: باید به اعمال تحریم‌ها علیه ایران سرعت دهیم.
وی در اظهارات خود مدعی شد: «جامعه بین المللی باید ایرانی‌ها را وادار به پرسیدن این سوال کند که آیا آماده پرداختن هزینه انزوا هستند یا باید تصمیم به پایان دادن به تلاش‌های هسته‌ای خود بگیرند؟»
باراک گفت: جهان باید تحریم‌ها را قبل از ورود ایرانی‌ها به مرحله مصونیت تشدید کند.
برپایه این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این عبارت «منطقه مصونیت» را در اشاره به مرحله‌ای بکار برده بود که در آن برنامه هسته‌ای ایران در برابر هرگونه حمله‌ای مصون می‌شود.
براساس این گزارش، باراک به طور مستقیم درباره مقاله «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا در روزنامه واشنگتن پست که در آن گفته بود احتمالی قوی وجود دارد که اسرائیل عملیاتی نظامی را در تابستان آینده علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد، اظهار نظر نکرد.

باراک به این گفته اکتفا کرد که به طور قطع حمایت آمریکا از اسرائیل در سایه ریاست جمهوری باراک اوباما بسیار عمیق بوده است.
او گفت: ما همچنان در مرحله تحریم‌ ها هستیم که امیدواریم شدید‌تر باشد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: وقتی می‌گوییم که ما هیچ گزینه‌ای را از نظر دور نمی‌داریم، ما در این گفته جدی هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها