بزرگترین توطئه در تاریخ یمن

بزرگترین توطئه در تاریخ یمن
سه شنبه 2 اسفند 1390 - 19:25

نويسنده و روزنامه نگار يمني انتخابات رياست جمهوري در اين کشور را بزرگترين توطئه در تاريخ يمن توصيف کرد.

"علی صالح جسار" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: "عبدربه منصور هادی" تنها نامزد انتخابات، و عبدالله صالح دو روی یک سکه هستند.

وی افزود: عبدربه منصور در جریان انقلاب مردم یمن در 14 اکتبر سال 1964 ضد استعمار انگلیس نقش بسیار مهمی در سرکوب مردم ایفا کرد، و در برار آن پاداش بزرگی را از انگلیس گرفت.

صالح جسار گفت: انقلاب یمن با این انتخابات پایان نمی یابد؛ چراکه این انتخابات توطئه ای از سوی کشورهای شورای همکاری با حمایت آمریکا و عربستان سعودی است.

 

از سوی دیگر "عبدالله الخیوانی" یکی از جوانان انقلابی یمن در مصاحبه با العالم گفت: مردم یمن طرح کشورهای عضو شورای همکاری را که به هدف اعطای مصونیت به عبدالله صالح برای فرار از مجازات، و تعیین جایگزین برای حفظ رژیم او صورت گرفت، نمی پذیرند.

الخیوانی افزود: مردم یمن انتخابات امروز را تحریم کردند، زیرا آنها این انتخابات را با اهداف و مطالبات خود همسو نمی دانند؛ یمنی ها برای ایجاد دولتی مردمی، استقلال، و تحقق عدالت اجتماعی قیام کردند، و نه برگزاری یک انتخابات فرمایشی.

 

"عزت مصطفی" فعال سیاسی یمنی هم در گفت و گو با العالم اظهار داشت: انتخابات امروز یمن در واقع اجرای طرح عربستان سعودی و امارات است؛ طرحی که با نظارت کسانی تدوین شد که از سقوط رژیم صالح نگران هستند، زیرا سرنگونی این رژیم کشورهای امضا کننده این طرح را هم پای میز محاکمه خواهد کشاند.

عزت مصطفی اظهار داشت: مخالفان رژیم عبدالله صالح طرح شورای همکاری را امضا نکردند.

وی افزود: این طرح در واقع راهکاری سعودی برای دور زدن مطالبات و خواست مردم یمن در تغییر رژیم عبدالله صالح است.

 

"سلطان السامعی" از نمایندگان پارلمان یمن در مصاحبه با العالم، انتخابات این کشور را "نمایشی مسخره" توصیف کرد و گفت: فقط عده اندکی که فریب رژیم عبدالله صالح را خورده و یا در قتل و کشتار مردم با این رژیم همدست هستند، در این انتخابات شرکت کردند.

السامعی افزود: دلیل عدم استقبال مردم از انتخابات امروز، بی اعتمادی آنها به رژیم عبدالله صالح است.

وی تأکید کرد: مردم یمن با تحریم انتخابات به آل‌سعود گفتند که طرحش را نمی پذیرند، زیرا هدف از این طرح دور زدن انقلاب یمن است.

السامعی گفت: امروز مشخص شد که مردم یمن با توطئه ها علیه انقلاب آشنا شده، و همچنان به انقلاب خود و اهداف آن پایبند هستند.

 

از سوی دیگر، "سامی عبدالله العمری" روزنامه نگار خبرگزاری "سبا" در مصاحبه با العالم، اظهار داشت: "عبدربه منصور هادی" در شرایطی بسیار سخت و بحرانی وارد صحنه می شود.

وی افزود: منصور هادی باید کاملا هوشیارانه با طرفهای مختلف در داخل تعامل کند.

 

"محمد المقالح" روزنامه نگار و تحلیلگر یمنی هم به العالم گفت: انتخابات تأثیری در واقعیتها و انقلاب یمن نمی گذارد.

المقالح با تأکید بر مخالفتش با فتواهای صادر شده در خصوص انتخابات برای اجبار مردم به شرکت در آن، اظهار داشت: کسانی که این انتخابات را تحریم کرده اند، تأکید دارند که نتیجه این انتخابات از قبل تعیین شده است.

وی افزود: این انتخابات برگزار شد، ولی سئوالی که اکنون از سوی امضا کنندگان طرح شورای همکاری و انقلابیون مطرح می شود، آن است که این انتخابات چه تأثیری بر آینده می گذارد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها