منابع افغانی با تاکید بر عدم فروکش خشم مردم:

افغانستان سراسر اعتراض خواهد شد

افغانستان سراسر اعتراض خواهد شد
چهارشنبه 3 اسفند 1390 - 14:40

كابل ـ برخي محافل افغانستاني تاكيد كردند كه با عذرخواهي مسوولان امريكايي از سوزاندن نسخه هايي از قرآن كريم در پايگاه نظامي "بگرام"، خشم مردم افغانستان را فروكش نخواهد كرد و تظاهرات اعتراض‌آميز طي روزهاي آتي به طور گسترده تري در بيشتر شهرهاي افغانستان ادامه خواهد داشت.

حبيب حكيمي در گفتگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه امريكايي‌ها در توجيه اقدام خود در سوزاندن نسخه هايي از قرآن كريم ادعا كردند كه اين كار براي جلوگيري از برقراري ارتباط ميان زندانيان با استفاده از قرآنها انجام شده است، گفت: اين توجيه ها قابل قبول نيست. نيروهاي امريكايي به طور كامل بر اين پايگاه و همه فعاليت‌ها و تحركاتي كه در آن صورت مي گيرد، نظارت داشتند.

وي با تاكيد بر اينكه اين گونه اقدامات كه احساسات ديني مردم را تحريك مي كند، نبايد ديگر تكرار شود، افزود: روزهاي آتي بويژه روز جمعه در بسياري از شهرهاي افغانستان تظاهرات گسترده اي براي اعتراض به سوزاندن نسخه هايي از قرآن كريم و هتك حرمت مقدسات توسط نيروهاي امريكايي برگزار خواهد شد.

حكيمي درباره چگونگي رسيدن نسخه هاي سوزانده شده به دست ساكنان منطقه، گفت: امريكاييهايي كه در اين اقدام تحريك برانگيز دست دارند، اهداف و مقاصد پنهاني دارند.

مسوولان امريكايي از اقدام ارتش امريكا در نقض حرمت قرآن كريم در پايگاه نظامي "بگرام" در افغانستان دفاع كردند و سوزاندن قرآن را اين گونه توجيه كردند كه اين اقدام براي جلوگيري از برقراري ارتباط ميان زندانيان است!!

گفتنی است در پی این اقدام نظامیان آمریکایی و تجمع اعتراض‌آمیز مردم، محافظان پایگاه اقدام به تیراندازی به سمت مردم کردند که در پی آن دو شهروند افغان به شهادت رسید. نگرانی مقامات آمریکایی از آن است که تلاش‌های چند ساله آنها برای همراه کردن فرهنگی مردم افغان با خود راه به جایی نبرده و این‌گونه مسایل باعث شود تا حمله به نظامیان آمریکایی و روی آوردن به طالبان بیشتر شود.

10:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها