در نامه به شورای امنیت

هشدار تهران به مصونیت اسراییل در تداوم جنایت

هشدار تهران به مصونیت اسراییل در تداوم جنایت
جمعه 5 اسفند 1390 - 03:52

نماينده جمهوري اسلامي ايرن در سازمان ملل متحد با ارسال نامه اي به رييس دوره اي شوراي امنيت ضمن رد اتهامات بي اساس صهيونيستها مبني بر دخالت ايران در بمب گذاري هاي هند، پاكستان وتايلند، نسبت به مصونيت اين رژيم نامشروع در تداوم اقدامات جنايتكارانه هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در این نامه كه رونوشت آن برای بان كی مون دبیركل سازمان ملل نیز ارسال شده است، به جامعه جهانی و شورای امنیت تاکید شده كه از رژیم صهیونیستی بخواهند بجای متهم كردن دیگران ،اقدامات غیرقانونی خود را متوقف كند.

"محمد خزاعی " در نامه خود به ' كودجو منان ' رییس دوره ای شورای امنیت، تصریح كرده است: رژیم صهیونیستی با هدف تحریف واقعیت ها ،اتهامات بی اساس كنونی را علیه ایران در حوادث تروریستی اخیر مطرح كرد؛ در حالی كه جمهوری اسلامی ایران سابقه روشنی در محكوم كردن اقدامات تروریستی دارد.

در نامه نمایندگی كشورمان به شورای امنیت تاكید شده است : ایران همواره قربانی تروریسم، بویژه ترور دانشمندان هسته ای خود بوده است.

خزاعی متذکر شده است: براساس مدارك و شواهد قطعی موجود از جمله اعترافات افرادی كه در اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای دست داشته اند ،رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت این ترور ها را بر عهده داشته و نسبت به آموزش و پشتیبانی تروریست ها اقدام كرده است.

خزاعی خاطر نشان کرده است :مقام های رژیم صهیونیستی نیز این حقیقت را كتمان نكرده اند كه ترور دانشمندان هسته ای بخشی از تلاش های آنها برای مختل كردن برنامه هسته ای ایران است.

خزاعی اینگونه اقدامات و سایر اعمال خشونت آمیز رژیم صهیونیستی را بخشی از بازی جنگ طلبانه این رژیم علیه ایران دانسته و تصریح كرده است : رژیم صهیونیستی عملیات گسترده ای شامل اقدامات مخفیانه ،جنگ رایانه ای ،عملیات روانی ،ترور دانشمندان هسته ای و تهدید به اقدام نظامی علیه ایران را اجرا كرده است .

سفیر و نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل افزوده است : رژیم صهیونیستی در اقدامات تروریستی خود و تلاش برای طراحی ترورهای پنهانی از شیوه به اصطلاح ' عملیات پرچم دروغین' استفاده می كند و در واقع اقدامات خود را به دیگران منتسب می نماید، چنانكه در 19 ژانویه 2010 اقدام تروریستی كه رژیم صهیونیستی در دوبی انجام داد و آن را با جعل اسناد مسافرتی كشورهای دوست صورت داده است.

وی تاكید كرده است : اگر رژیم صهیونیستی در مورد جنایت هایی كه در تاریخ كوتاه تشكیل خود مرتكب شده كه اولین و مهمترین آن اشغال سرزمین های سایر مردمان می باشد ،مجبور به پاسخگویی می شد، بدون شك ما امروز شاهد دیگر اقدامات بی رحمانه از سوی این رژیم نبودیم.

خزاعی یادآور شده است: این جنایت ها نه تنها ماهیت تهاجمی و جنگ طلبانه ی رژیم اسرائیل را به نمایش می گذارد ،بلكه نقض فاحش قوانین بین المللی و بیش از آن نقض اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد است و نیازمند پاسخی شفاف و قاطعانه از جانب سازمان ملل متحد و بویژه شورای امنیت می باشد .

نماینده دایم ایران در سازمان ملل با  اظهار تاسف از سكوت شورای امنیت درخصوص محكوم كردن ترور دانشمندان هسته ای ایران به دلیل مخالفت چهار كشور آمریكا ،انگلستان، فرانسه و آلمان ،عدم بر خورد قاطع با اینگونه اقدامات تروریستی را دلیل دیگری بر جسور شدن رژیم اسرائیل در طراحی اینگونه توطئه ها دانسته است .

وی تاكید كرده است: اكنون زمان آن رسیده كه جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی بخواهند كه به جای انتشار بیانیه ها و نامه ها و متهم نمودن دیگران ، اقدامات غیر قانونی از جمله ترور های مخفیانه و تهدید به استفاده از نیروی نظامی علیه اعضای سازمان ملل متحد را فورا متوقف كرده و با صدای رسا و قوی رویه ها و سیاست های غیر قانونی و جنایتكارانه شامل اعمال تروریستی علیه دیگر مردمان را محكوم كند.

خزاعی از رییس دوره ای شورای امنیت خواسته است تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و منتشر شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها