همایش ضد سوری با یک بهانه و چند هدف

همایش ضد سوری با یک بهانه و چند هدف
جمعه 5 اسفند 1390 - 05:35

در حاليکه مردم سوريه و اغلب مخالفان با هرگونه دخالت بيگانه در امور داخلي کشورشان مخالفت کرده اند، اما " دشمنان سوريه" با انتخاب عنوان" دوستان سوريه" قرار است امروز جمعه در کشور تونس جمع شوند و به بهانه " کمک هاي انسان دوستانه" راه " دخالت بيگانه" در سوريه را هموار کنند.

این مقدمه گفت وگوی " خالد نجاتی " نماینده سابق مجلس مردم سوریه در گفت و گو با شبکه خبری العالم بود.

وی با بیان اینکه برداشتن گام هایی سریع و بزرگ برای اصلاحات و بهبود اوضاع سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و قانونی در سوریه کاملا مشهود و روشن است ، تصریح کرد: سوریه در آستانه همه پرسی قانون اساسی قرار دارد اما دشمنان آن با توطئه همایش تونس و یک جنگ رسانه ای و دیپلماتیک جهان را علیه سوریه بسیج کنند وچیزی بجز براندازی نظام کنونی را دنبال نمی کنند و هیچ ارزشی برای مطالبات مردم قائل نیستند.

نجاتی اظهار داشت: اگر به مقدمات برگزاری همایش تونس و کسانی که وظیفه دعوت و حمایت مالی از این نشست را برعهده گرفته اند و همینطور مدعوین و جدول برنامه آن نگاه کنیم ، روشن می شود که هدف این همایش دامن زدن به مسئله سوریه و زمینه سازی دخالت بیگانه درسوریه به بهانه های انسانی است.

 

** مخالفت قاطع روسیه و چین

همایش ضد سوری در تونس در حالی امروز آغاز بکار می کند که روسیه و چین بشدت با آن مخالفت کرده و از شرکت در آن امتناع کرده اند.

عدم حضور روسيه و چين در همایش تونس كه 2 بار قطعنامه هاي ضد غربی – عربی ضد سوریه در شوراي امنيت را  وتو كرده اند ، کاملا محسوس است و بر این همایش سایه سنگینی انداخته است.

چين و روسيه دیروز پنجشنبه مخالفت قاطع و صریح خود را با هر گونه مداخله درسوريه اعلام كردند.

" سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و " یانگ جشی " همتای چینی او در یک مکالمه تلفنی بر مواضع مشترک دو کشور در خصوص سوریه تاکید کرده  و خواستار شروع فوری و بدون پیش شرط  گفت وگوها بین دولت سوریه و مخالفان آن بدون دخالت خارجی شدند.

" دیمیتری مدودیف" رییس جمهوری روسیه با هرگونه دخالت بیگانه در امور سوریه تاکید کرده است.

 

** همایش ضد سوری با یک بهانه و چند هدف

پايتخت تونس امروز (جمعه ) ميزبان همايشي ضد سوريه است که گفته شده برخی مخالفان نظام سوریه و بيش از 60 كشور در آن شرکت می کنند.

در خبرها آمده است که دولت قطر حمایت مالی از این همایش را برعهده دارد.

این همایش را اتحادیه عرب به بهانه مشخص کردن راههای ارسال کمک های بشردوستانه  به سوریه و بیشتر با هدف افزایش فشارها بر دولت سوریه ترتیب داده است.

براساس پيش نويس بيانيه نهايي اين همايش كه از سوي منابعي از مخالفان دولت سوریه فاش شده است ، امكان دارد شركت كنندگان از دمشق اجراي فوري آتش بس و اجازه ورود به امداد رسانان بين المللي  به شهر حمص را خواستار شوند.

يك مسئول آمريكايي دیروز پنجشنبه اعلام كرد: در اين همايش طرح كمك هاي بين المللي پيشنهاد داده خواهد شد و نظام حاكم در سوريه براي پاسخ به اين طرح به محك گذاشته مي شود.

" آلن ژويه " وزير امور خارجه فرانسه نيز هدف از برگزاري همايش تونس را پيشرفت در خصوص مساله ارسال كمك هاي انساندوستانه به مردم سوريه دانسته است.

يك ديپلمات اروپايي دیروز پنجشنبه گفت: پيشنهاد سازمان صليب سرخ جهاني مبني بر آتش بس چند ساعته در هر روز بيش از موضوعات ديگر در محور گفت وگوها قرارخواهد گرفت.

پاريس بر ايده "گذرگاه هاي انساني " اصرار مي ورزد اما مسكو بشدت با اين ايده مخالف و براين باور است كه اين ايده نتيجه اي جز وخامت اوضاع ندارد.

 

** تلاش های ضدسوری برای انتقام از بیداری اسلامی  

 مشاور رهبر معظم انقلاب  اسلامی در امور بین الملل تاكید كرد: دولت سوریه همان دولتی است كه از سال 1968 تاكنون در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است و تلاش های ضد سوری در حقیقت برای انتقام از این دولت و همچنین انتقام از بیداری اسلامی در منطقه است.

" علی‌اكبر ولایتی " دیروز پنجشنبه در دومین همایش نخبگان فرهنگی سپاه در خصوص بیداری اسلامی  افزود: در دوره معاصر كه شاهد خیزش ملت‌های منطقه هستیم، غربی‌ها با مشاهده به خطر افتادن منافع‌شان در مقابل بیداری ملت‌ها ایستاده‌اند و با هم متحد شده‌اند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در سوریه همین كشورهای مرتجع منطقه كه از آمریكا می‌خواستند كاری كنند تا مبارك سقوط نكند خواهان سرنگونی حكومت سوریه هستند، حكومتی كه در صف اول مقاومت علیه اسرائیل در منطقه قرار دارد.

ولایتی با انتقاد از برخی كشورهای منطقه كه خواها

پربیننده ترین خبرها