العالم گزارش می دهد

موج اعتراض ها درتونس به همایش ضد سوری

موج اعتراض ها درتونس به همایش ضد سوری
جمعه 5 اسفند 1390 - 09:13

برخي احزاب و گروه هاي سياسي تونسي با اعتراض به برگزاري يک همايش ضد سوريه در پايتخت کشورشان،همايش " دوستان سوريه" را توطئه اي براي ضربه زدن به جبهه مقاومت درمقابل رژيم صهيونيستي دانستند.

این احزاب و گروه های سیاسی از جامعه مدني و شخصيت هاي سياسي و ملي تونس خواسته اند که در مقابل میزبانی این همایش توطئه آمیزعلیه مقاومت ضد صهیونیستی سکوت نکنند.

احزاب و گروه های سیاسی تونس، برگزاری این همایش را نوعی مداخله خارجي در امور داخلي سوريه ارزیابی و بر حمایت خود از گفت وگوهای میان نظام سوریه و مخالفان آن  و اصلاحاتي كه از سوي دمشق آغاز شده است، تاکید کردند.

این همایش که امروز جمعه در تونس برگزار می شود از سوی روسیه و چین تحریم شده است.

درهمين پيوند یک عضو حزب اقدام ملي دموكراتيك  تونس در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: ما مي دانيم آمريكا وهمپيمانان غربي آن و پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) بي وقفه براي مهار انقلاب هاي عربي توطئه كرده و مي كنند.

"عبدالرزاق الهمامي" افزود: غرب تلاش دارد انقلاب هاي مردمي عليه نظام هاي فاسد ، ديكتاتور و تاريخ گذشته را از مسير اصلي منحرف كنند و بجاي تشكيل نظام هاي مدني ، دمكراتيك و مردمي ، مزدوران جديدي را براي تامین منافع خود در اين كشورها روي كار آورد.

عضو هيات ملي حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي (روابط با رژیم صهیونیستی) نيز برگزاري اين همايش را در تونس " خجالت آور" دانست و تاكيد كرد: تونس به هيچ وجه مقر و پايگاه تخريب سوريه نخواهد شد.

"احمد الكحلاوي "در گفت وگو با العالم افزود: سوريه پيوسته بر اصول ثابت ملي و قومي عربي پايبند بوده است.

خبرنگار العالم در تونس به نقل از منابعي در اتحاديه هاي مختلف از تصميم شخصيت هاي مستقل سياسي و صنفي براي برگزاري اعتراضات با هدف اعلام مخالفت با مداخله خارجي در سوريه و برگزاري همايش ضد سوری خبر داد.

اين منابع خاطرنشان کرده اند که دولت تونس بدنبال اعمال فشار كشورهاي استعمارگر و همپيمانان عرب آن و با هدف سرنگوني نظام سوريه و خدمت به منافع آمريكا و اسرایيل همايش موسوم به دوستان سوريه را ميزباني می كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها