همایش تونس،سرپوشی برشکست طرحهای ضدسوری

همایش تونس،سرپوشی برشکست طرحهای ضدسوری
جمعه 5 اسفند 1390 - 11:03

يك فعال سياسي تونسي از موضع كشورش در ميزباني يک همايش ضد سوريه انتقاد و تاكيد كرد: اين همايش تلاشي براي سرپوش گذاشتن شكست همه طرح هاي عربي–غربي ضدسوريه بويژه تصويب قطعنامه هايي در شوراي امنيت سازمان ملل است.

خانم "سهام بن عزوز" در گفت وگو با شبكه خبري العالم گفت: برگزاري همایش موسوم به "دوستان سوريه" در تونس به علت شكست اتحاديه عرب در ضربه زدن به جایگاه سوريه در منطقه و وتوي قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت توسط روسيه و چين است.

اين حقوقدان تونسي با اشاره به اظهارات"مصطفي الدابي " ریيس كميته ناظران اتحاديه عرب درتجمع مخالفان تونسی برگزاري اين همایش و دخالت در امور داخلي سوريه افزود : الدابي درباره توطئه خطرناكي كه در كمين سوريه است، هشدار داد.

وی تصریح کرد: موضع دولت تونس ازهمان ابتداي بحران سوريه بويژه در زمينه درخواست از سفير سوريه براي ترك تونس بسيار ضعيف بود و اکنون  برگزاري همایش حمايت از مخالفان دولت سوريه تحت عنوان همایش دوستان سوريه در تونس نيز به این پرونده افزوده شد.

الدابي پس از پايان ماموريت كميته ناظران اتحاديه عرب به مدت يك ماه، گزارش خود درباره اوضاع سوريه را به اين اتحاديه ارائه و در آن تاكيد كرد كه گروههاي مسلح طرف اصلي در خشونت هاي جاري در سوريه هستند و آنها به نيروهاي امنيتي و نظامي سوريه حمله مي كنند.

اين گزارش همچنين به پديده قاچاق سلاح از كشورهاي همسايه به سوريه با هدف رساندن آن به دست گروه هاي مسلح آموزش ديده در همان كشورها و حمايت هاي مالي و اعتباري از گروه هاي مسلح اشاره مي كند.

اين در حالي است كه يك ديپلمات عرب در تونس تاكيد كرد: همایش دوستان سوريه كه امروز جمعه در اين كشور آغاز بكار مي كند با هزينه و مديريت قطر برگزار مي شود و تونس فقط وظيفه میزبانی برگزاري آن را به عهده دارد.

این دیپلمات خاطرنشان کرد:سفارت قطر در تونس همه هزينه هاي برگزاري اين همایش را پرداخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها