ریيس مركز حقوق بشر بحرين:

سپردن مذاکرات بحرین به طراح پاکسازی فرقه‌ای

سپردن مذاکرات بحرین به طراح پاکسازی فرقه‌ای
جمعه 5 اسفند 1390 - 15:22

رييس مركز حقوق بشر بحرين با تاكيد بر ادامه بحران اين كشور و شكست رژيم در سركوب قيام مردمي، گفت: رژيم در دعوت به گفت و گو جدي نيست، زيرا کسي را مسئول مذاکره با مخالفان کرده که خود طراح پاکسازي فرقه اي در کشور است.

"نبيل رجب" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم وضعيت سياسي بحرين را به بن بست تشبیه کرد و گفت: رژيم هنوز به خواسته هاي ملت پاسخ نداده، و با آنکه از كمكهاي مالي و نظامي رژيم عربستان و کشورهای منطقه بهره می گیرد در مديريت امنيتي بحران شكست خورده و نتوانسته قيام مردمي را متوقف كند.

وی افزود: هيچ نشانه اي از آمادگي رژيم براي گفت و گوي واقعي با مخالفان وجود ندارد، اما پايداري ملت و اصرار آن بر خواسته هايش، امیدوار کننده است.

نبیل رجب درباره بحرانيتر شدن اوضاع بحرين، گفت: رژيم تلاش مي كند جنايتهاي خود را پنهان كند، اما جهان مي داند در بحرين چه مي گذرد، اتفاقاتی مثل بازداشت مجروحان در بيمارستان ها، شكنجه سازمان یافته، ايجاد شكنجه گاه‌هاي جديد، استخدام مزدوران خارجی از کشورهایی مثل پاكستان و استفاده از خودروهاي زرهي جديد خریداری شده از تركيه ضد مردم؛ اما ملت پايدار است و عقب نشيني نمي كند.

نبیل رجب درباره شخصيتهاي بازداشت شده مثل عبدالهادي الخواجه كه از 3 هفته پيش اعتصاب غذا كرده است، گفت: عبدالهادي الخواجه از اساتید و حاميان حقوق بشر در جهان عرب و بحرين است و مسئولیت هر اتفاق ناگوار براي وي به عهده رژيم است و ما در قبال آن ساكت نخواهيم نشست.

ریيس مركز حقوق بشر بحرين  ادامه داد: الخواجه در چهاردهمين روز اعتصاب غذا، دچار خونريزي كليه شد و به بيمارستان انتقال يافت؛ وی خواستار احقاق حقوق و كرامت مردم در توزيع عادلانه ثروت، داشتن پارلماني و دولتی منتخب است و ما وي را تنها نخواهيم گذاشت.

وي در خصوص دوگانگي معيارهای جامعه بين المللي در قبال انقلاب ملت بحرين، گفت: اين نفاق بين المللي و دوگانگي معيارها است؛ ما شاهد هستيم كه انگليس، آمریکا، ترکیه از انقلاب كشوري حمايت مي كنند اما براي سركوب انقلاب بحرين، به رژیم آل خلیفه اسلحه و خودروهای زرهی مي فروشند؛ وظيفه ما فعالان و روزنامه نگاران انتشار اين حقايق است، بحرين آزمايشی برای کشورها و مقامات بین المللی در مورد بی طرفی و معیارهای حقوق بشر است.

نبیل رجب در خصوص دعوتهاي رژيم براي گفت و گو، با اشاره به اینکه كسی اين رژيم را جدي نمي داند، افزود: خالد بن احمد آل خليفه ریيس ديوان پادشاهي شخصي است كه نماينده دولت برای گفتگو با مخالفان است و خود عامل اصلي بحران كشور است؛ اين شخص طراح موضوع پاكسازي فرقه اي در بحرين و مسئول همه منازعات بوده است؛ اگر رژيم واقعا جدي بود ابتدا زندانيان سياسي را آزاد، مساجد ويران شده را بازسازي می کرد، كاركنان اخراج شده را به شغلهایشان باز می گرداند و آنگاه موضوع گفت وگو را مطرح می کرد.

 

02/24-14:14

پربیننده ترین خبرها