خبرنگار انگلیسی: بحرین اشغال شده است

خبرنگار انگلیسی: بحرین اشغال شده است
جمعه 5 اسفند 1390 - 15:48

يک خبرنگار انگليسي با اشاره به اعزام نيروهاي سعودي به بحرين تاکيد کرد، بسياري معتقدند عربستان بحرين را اشغال کرده است.

"واین رايت" روز جمعه در مصاحبه با شبكه العالم، با اشاره به برخورد خشونت آمیز رژيم آل خلیفه در تعامل با ملت بحرین گفت:  گزارش هاي مختلف حتي گزارش بسيوني آشكارا حاكي از ادامه نقض حقوق ملت بحرين است.

وی افزود: تظاهرات فوريه2011 بحرين مستلزم استفاده رژيم آل خليفه از نيروهاي خارجي نبود و طبق اطلاعات موجود عربستان بر اعزام نيروهاي سپر جزيره به بحرين پافشاري مي كرد .

رايت خاطرنشان کرد: من به عنوان يك شهروند انگليسي از ملت بحرين به علت اقدامات دولت انگليس در فروش سلاح به دولت بحرین عذرخواهي مي كنم؛ و دولت انگليس را نماينده خود و ملت انگلیس نمي دانم.

رایت تأکید کرد: دولت‌هاي انگليس و آمريكا در سركوب ملت بحرين با يكديگر همدست هستند؛ آنها به فروش تسليحات اكتفا نکرده و 2 كارشناس پليس را براي آموزش نيروهاي امنيتي به بحرين فرستاده اند؛ همچنین ايان هندرسون رئيس سابق دستگاه امنيتي بحرين شهروند انگليسي است و در جرايم بسيار شنيعي از جمله شكنجه مردم بحرين دست دارد.

رايت دخالت كشورهاي عضو شوراي همكاري در امور بحرين را غيرموجه خواند و گفت: رژيم آل خليفه از زماني طولاني زمينه دخالت خارجي در بحرين را فراهم كرده است، اين رژيم قبلاً از نيروهاي نظامي پاكستان، اردن و عربستان استفاده كرده  که این اقدامات اهانت به ملت بحرين است.

این خبرنگار انگلیسی ادامه داد: رژيم آل خليفه بسياري از خبرنگاران خارجي را از ورود به بحرين منع كرده كه اين امر تأثير زيادي در پوشش خبري اوضاع بحرين توسط رسانه هاي بين المللي بي طرف گذاشته است.

وی سركوب ساكنان استان الشرقيه عربستان را به دست مقامات آل سعود محكوم كرد و گفت: مسئولان استان الشرقيه از رياض به اين استان فرستاده شده و اهل استان مذكور نيستند، و همچون رژيم آل خليفه به مطالبات مردم اهميت نمي دهند.

 

02/24 - 04:25

پربیننده ترین خبرها