شیطنت خبرگزاری انگلیس درپی موضع دوپهلوی هنیه

شیطنت خبرگزاری انگلیس درپی موضع دوپهلوی هنیه
شنبه 6 اسفند 1390 - 14:11

خبرگزاري انگليس پس از موضع دوپهلوي نخست وزير دولت فلسطين درباره سوريه، در اقدامي شيطنت آميز اظهارات "اسماعيل هنيه" را بيانگر چرخش رويکرد حماس از نظام سوريه، درنتيجه اختلافات و قطب بندي‌هاي شيعي – سني در منطقه دانست!

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری رویترز پس از اعلام موضع هنیه درخصوص سوریه، در خبری اعلام کرد: رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز جمعه به صورت علنی از بشار اسد هم پیمان قدیمی خود رویگردان شده و از "انتفاضه" سوریه برای سرنگون کردن اسد حمایت کرد.

درحالیکه اسماعیل هنیه در سخنان دوپهلوی خود به صورت مستقیم هیچ اشاره ای به نظام سوریه نکرده بود، خبرگزاری رویترز نوشت: "این رویداد سیاسی، بشار اسد را از یکی از حامیان سنی خود در کشورهای عربی که اندک هستند، محروم کرد و اسد منزوی تر شد".

رویترز در ادامه این خبرسازی خود، بدون اشاره به جنایات عناصر مسلح در سوریه و حامیان مالی و تسلیحاتی آنها در غرب و منطقه، مدعی شد "ارتش اسد طی یک سال گذشته درحال نابود کردن تظاهرکنندگان و مخالفانی است که اکثر آنها سنی هستند".

خبرگزاری انگلیس در ادامه ادعاهای خود، خاطرنشان کرد: "درسایه اختلاف منطقه خاورمیانه بر اساس شیعه و سنی، دست کشیدن حماس از بشار اسد سئوالهای بسیاری را در خصوص آینده روابط حماس و حامی اصلی آن ایران، و بشار اسد و حزب الله شیعه در لبنان بر می انگیزد".

رویترز خاطرنشان کرد: "حماس و حزب الله که با اسرائیل در مناطق مرزی خود مقابله می کنند، باوجود اختلاف مذهبی، طی مدتهایی طولانی بایکدیگر ائتلاف راهبردی دارند، و طی سالهای گذشته با اسرائیل وارد جنگ شدند".

 

موضع دوپهلوی هنیه درقبال اوضاع سوریه

نخست وزیر دولت فلسطین در غزه دیروز برای نخستین‌بار در موضعی مشکوک درقبال اوضاع سوریه، از تلاش مردم این کشور برای رسیدن به "آزادی و دمکراسی" حمایت کرد.

"اسماعیل هنیه" در همایشی که تحت عنوان "نجات الاقصی و حمایت از ملت سوریه" در مسجد الازهر قاهره برگزار شد، تأکید کرد: "به شما و همه ملتهای بهار عربی و بلکه زمستان اسلامی تبریک می گویم .. من به ملت قهرمان سوریه که برای رسیدن به آزادی و دمکراسی و اصلاح تلاش می کند، تبریک می گویم".

شرکت کنندگان در این همایش که بعد از نماز جمعه برگزار شد، پس از اظهارات هنیه شعار دادند: "نه ایران و نه حزب الله" ... و "سوریه سوریه، اسلامی است".

شرکت کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی ضد بشار اسد، کناره گیری او را خواستار شدند.

حماس قصد انتقال ازسوریه را ندارد

ادعای خبرگزاری انگلیس در خصوص موضع اخیر نخست وزیر فلسطین درحالی مطرح می شود که، اسماعیل هنیه اخیرا در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، با رد خبرهای منتشر شده مبنی براینکه حماس به دنبال انتقال دفتر خود از دمشق به یک کشور دیگر است، گفته بود: این مسأله درست نیست، و امیدواریم بحران سوریه حل شود.

هنیه خاطرنشان کرد: سفر و حرکت مسئولان جنبش حماس در سوریه برای پیگیری کارها و امور روزمره این جنبش و ملت فلسطین، به صورت طبیعی در حال انجام است.



پربیننده ترین خبرها