بٌعد تازه دخالت سعودیها در یمن

بٌعد تازه دخالت سعودیها در یمن
دوشنبه 8 اسفند 1390 - 04:55

دخالتهاي عربستان سعودي در يمن با اعمال فشار براي حمايت از مهره هايش در اين کشور بٌعد تازه اي به خود گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، سایت های خبری یمن به نقل از  یک منبع نزدیک به سفارت عربستان در صنعا اعلام کردند: ریاض به جریان ها و طرف های یمنی و منطقه ای برای باقی ماندن سرلشکر "علی محسن الاحمر" در یک پست کلیدی در دولت عبدربه منصور هادی در یمن فشار می آورد.

به نوشته این سایت ها، الاحمر همپیمان رژیم سعودی است و مسئولان این رژیم به او در نبرد با جنبش الحوثی اطمینان دارند و الاحمر را از فرماندهان نظامی خبره در نبرد با این جنبش می دانند.

این سایت ها افزودند: این سرلشکر جدا شده از ارتش یمن همچنین روابط مستحکمی با شیوخ قبائل و برخی علماء دارد که همین امر نیز نبودش در قدرت در یمن را برای ریاض دشوار می سازد.

این درحالی است که تعدادی از رهبران تشکل موسوم به "دیدار مشترک" یمن حضور در مراسم نمادین تحویل کاخ ریاست جمهوریه به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور جدید این کشور را نپذیرفته اند.

قرار است علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین یمن امروز دوشنبه این مراسم را برگزار کند.

درهمین حال، نیروها و جریان های انقلابی در یمن درباره صحت نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور ابراز شک و تردید کرده اند.

عبدالله صالح دیکتاتور یمن براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و توافقنامه ریاض از قدرت کنار رفت و قدرت را به معاونش عبد ربه منصور هادی سپرد و او نیز اخیرا انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد که در آن فقط خودش نامزد شده بود.

عبدربه منصور هادی به ریاست جمهوری رسید اما نیروها و جریان های انقلابی یمن او را از عناصر باقی مانده رژیم گذشته یمن می دانند و با او مخالفند.

بر همین اساس، گروه زیادی از مخالفان از جمله جنبش الحوثی و جنبش معارضان جنوبی به همراه طیف گسترده ای از مردم انتخابات ریاست جمهوری اخیر در یمن را تحریم کردند.

پربیننده ترین خبرها