اعتراض فلسطينيان به كاهش خدمات آنروا

اعتراض فلسطينيان به كاهش خدمات آنروا
دوشنبه 8 اسفند 1390 - 07:06

غزه ( العالم) - صدها آواره فلسطيني يكشنبه شب (7 اسفند) در اعتراض به تصميم آژانس امدادرساني و كاريابي "آنروا" براي كاهش خدماتش به آوارگان در مقابل دفاتر اين آژانس تحصن كردند.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، تحصن كنندگان خواستار لغو فوري اين تصميم و افزايش خدمات آژانس به آوارگان شدند.

گفتني است در شرايط بيكاري و فقر و محاصره 7 ساله نوار غزه ، خدمات آژانس امدادرساني و كاريابي آنروا همواره حداقل هايي از مقتضيات زندگي آوارگان را بر آورده مي كرده است.

تحصن كنندگان با محكوميت كوتاهي دائم مراجع بين المللي در قبال حقوق تاريخي آوارگان فلسطيني تاكيد كردند كه كاهش يا توقف خدمات آنروا آن ها را از آرمان اصلي شان براي بازگشت به خاكشان در فلسطين اشغالي باز نخواهد داشت.
 
"طلعت الصفدي"، عضو دفتر سياسي حزب ملي فلسطين، در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، سازمان ملل پس از سال 1948 تاسيس آنروا را تصويب كرد و اكنون نيز موظف است به قطعنامه هاي بين المللي - از جمله قطعنامه 194 - متعهد باشد.

صفدي افزود: مساله فلسطين و آوارگان فلسطيني موضوعي سياسي است و لذا سازمان ملل و آنروا موظفند همه امكانات لازم و اساسي را براي فلسطينيان فراهم كنند.

او افزود: آن ها موظفند كرامت آوارگان را ، كه طبق قطعنامه 194بازگشت به خاك خود در فلسطين اشغالي را انتظار مي كشند - حفظ كنند.

برخي تحليلگران تاكيد مي كنند كه خودداري برخي طرف هاي بين المللي از انجام تعهداتشان در قبال آژانس در راستاي منافع رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد.

آن ها مي گويند، رژيم صهيونيستي خيال مي كند با كاهش يا توقف خدمات آنروا حق  بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي شان از بين خواهد رفت.

"يحيي رباح"، تحليلگر سياسي فلسطيني در گفت وگو با العالم مفهوم سياسي [ كاهش خدمات آژانس] را چشم پوشي بر مساله آوارگان فلسطيني و ناديده گرفتن آن ذكر و تاكيد كرد، براي مقابله با اين توطئه ما بايد از مساله آوارگان و لزوم بازگشت آنان به سرزمين فلسطين به طور همه جانبه حمايت كنيم.

tt-26-18:56

پربیننده ترین خبرها