سرگرداني سياسي در مصر

سرگرداني سياسي در مصر
دوشنبه 8 اسفند 1390 - 15:29

سردبير روزنامه " صوت الامه " با انتقاد شديد از سياست ها و مواضع دولت انتقالي مصر گفت كه اكنون مصر دچار "سرگرداني سياسي" شده و اثرات منفي آن در همه عرصه ها منعكس است.

"عبدالحليم قنديل" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم ، شوراي نظامي را تداوم سياست ها و اقدامات ديكتاتوري رژيم سرنگون شده حسني مبارك دانست و افزود: شوراي نظامي خواسته و يا ناخواسته مصر را در بدترين شكل ممكن اداره مي كند.

وي در عين حال تاكيد كرد: هرچند خشونت ها و اعتراض ها ممكن است ادامه يابد اما مصر كشور جنگ هاي داخلي نيست.

اين روزنامه نگار مصري گفت: اگرچه اقدامات شوراي نظامي به كاهش احترام مردم مصر به فرماندهان ارشد اين كشور منجر شده اما در انتخابات رياست جمهوري پيروزي اعضاي برجسته ارتش مصر با راي بالا مانند طنطاوي ، سامي عدنان و يا العصار در صورت نامزدي براي اين سمت، وجود دارد.

قنديل افزود: اگر شوراي نظامي از نامزدهايي با سوابق نظامي مانند احمد شفيق ، حسام خيرالله و يا عمرسليمان حمايت كند ، آنها در انتخابات رياست جمهوري شكست خواهند خورد.

وي اضافه كرد: اميدوارم عبدالمنعم ابوالفتوح و يا حمدين صباحي به نفع ديگري كنار بروند، كناره گيري يكي از آنها به نفع ديگري در واقع  نفع رساندن به ديگري نيست زيرا هر دو در يك جبهه قرار دارند و اين كار براي آن صورت مي گيرد كه انقلاب نامزد مورد اعتماد خود را معرفي كند.

 فرار قطر و عربستان از تعهدات به مصر

اين روزنامه نگار مصري تصريح كرد: قطر ، عربستان و امارات تعهدات گسترده اي براي كمك به مصر دادند ولي از عمل به آنها خودداري كردند به بهانه آنكه ابتدا بايد با صندوق بين المللي پول و حتي آمريكا مشورت كنند تا وضعيت اقتصادي مصر مشخص شود.

قنديل، كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس را تابع آمريكا خواند و خاطرنشان كرد: آمريكا در مقابل انقلاب مصر سياست دوگانه اعمال فشار و وعده و وعيد را در پيش گرفته و اتحاديه اروپا نيزهمين شيوه را اتخاذ كرده است.
22:08

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها