نشست مخالفان بحرين و روسيه؛مقابله با سلطه آمريكا

نشست مخالفان بحرين و روسيه؛مقابله با سلطه آمريكا
چهارشنبه 10 اسفند 1390 - 09:50

بيروت (العالم) ـ رئيس انجمن حقوق‌بشر بحرين يدار اخير گروهي از مخالفان بحريني با سفير روسيه در لبنان را در چارچوب پي گيري مطالبات دموكراسي خواهانه و حق مردم بحرين براي مقابله با سلطه گري آمريكا بر كشورشان عنوان كرد.

يوسف ربيع چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با تاكيد بر اين كه مردم و گروه‌هاي سياسي بحريني به مطالبات خود در باره آزادي و عدالت و برقراري نظام دموكراتيك ادامه خواهند داد؛ افزود: حق مردم بحرين است كه با كشورهاي تاثيرگذار مانند روسيه و چين براي شكست سيطره آمريكا بركشورشان و منطقه خليج فارس تلاش كنند.

ربيع به ديدار اخير هياتي از مخالفان بحرين با الكساندر زسپين سفير روسيه در لبنان اشاره و خاطرنشان كرد: اين ديدار در چارچوب حق مخالفان بحرين براي تماس با دولت‌هاي تاثيرگذار در تصميم‌هاي بين‌المللي صورت گرفته است.

رئيس انجمن حقوق‌بشر بحرين خاطرنشان كرد: روسيه امروز در تصميم‌گيري‌هاي بين‌المللي تاثيرگذار است و از اين رو آمريكا نمي‌تواند بر منطقه خليج فارس به ويژه بحرين مسلط شود.

وي گفت: روسيه در طول تاريخ از جنبش‌هاي آزادي‌خواه و عدالت‌طلب حمايت كرده است و سفير اين كشور در اين يدار تاكيد كرد كه براي منتقل كردن خواسته‌هاي مخالفان بحرين اقدام خواهد كرد و در آينده نيز براي ارتباط با مخالفان بحرين و نهادهاي مدني تلاش خواهد شد.

ربيع افزود: سيطره آمريكا نبايد بر منطقه ادامه داشته باشد بلكه بايد اين سيطره شكسته شود.

رئيس انجمن حقوق‌بشر بحرين اظهار داشت: آمريكايي‌ها امروز از گزينه‌هاي نظامي در سوريه سخن مي‌گويند، اما درباره بحرين حتي از گزينه‌هاي سياسي نيز سخن نمي‌گويند. از اين رو، اين حق مردم بحرين و مخالفان است كه با قدرت‌هاي تاثيرگذار در تماس باشند.

وي گفت: مخالفان و مراكز مدني برنامه‌هايي براي تماس با چين و فرانسه دارند تا فضايي ايجاد كنند كه از خواسته‌هاي آنها حمايت شود.

بنابر اين گزارش، الكساندر زسپين سفير روسيه در لبنان بر حمايت كشورش از مطالبات بر حق مردم بحرين و آمادگي مسكو براي كمك به مردم اين كشور تاكيد كرد.

وي مطالبات مردم بحرين را انساني و عادلانه خواند و بر حمايت روسيه از اين مطالبات تاكيد كرد.

الكساندر زسپين همچنين از ادامه تماس با مخالفان بحرين و انتقال خواسته هاي آنان به دولت كشورش خبر داد.

سفير روسيه در بيروت اين سخنان را در ديدار با هياتي از مخالفان بحريني مقيم خارج مطرح كرد.

هيات بحريني، در ساختمان سفارت روسيه در بيروت با سفير اين كشور گفت وگو كرد.

22:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها