بزدلی شیوخ عرب و بازی با مساله فلسطین

بزدلی شیوخ عرب و بازی با مساله فلسطین
چهارشنبه 10 اسفند 1390 - 14:06

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بار ديگر از امت عرب، اسلام و حكام آنان خواست به مسوليت خود در قبال فلسطين عمل كنند!

به گزارش پايگاه خبري العالم این جمله‌ای است که سردبیر پایگاه خبری المنار فلسطین در وصف تمام دستاوردهای رئیس تشکیلات خودگردان از نشست اخیر قدس در قطر گفته است.

این نویسنده در مقاله‌ای به تحلیل نشست اخیر در دوحه پرداخت و آن را دامی پهن شده توسط شیوخ عرب برای نابودی فلسطین و قدس شریف برشمرد. وی با اشاره به این نشست و درخواست‌های عباس از سران کشورهای اسلامی و عربی می‌‌نویسد: اما قدس ديگر براي حكام جهان عرب در اولويت نيست و محمود عباس خود درك مي‌كند كه رهبران عرب در توطئه عليه سرزمين فلسطين و مردم اين سرزمين با اسرائيل هم‌دست هستند و اين رژيم را در اجراي طرح‌هاي خصمانه و تكميل پروژه يهودي‌سازي قدس و تخريب مسجدالاقصي ياري مي كنند.

ما نيز مي‌دانيم كه محمود عباس دست خالي و غمگين  به سرزمين فلسطين  باز مي‌گردد  و هيچ حمايتی از قدس صورت نمي گيرد چرا كه حكام كشورهاي عرب نمي‌توانند بدون موافقت و دستور آمريكا و رضايت اسرائيل از قدس حمايت كنند و اين حكام ناتوان‌تر و ترسوتر از آن هستند كه به مخالفت با واشنگتن و تل‌آويو برآيند وبا صداقت و جديت از قدس و مقدسات فلسطين  حمايت كنند.

این نویسنده فلسطینی که عموماً نسبت سیاست‌های شیوخ عرب حاشیه خلیج‌فارس انتقاد دارد در ادامه یادآور شده است: متاسفانه كنفرانس دفاع از قدس در كشوري برگزار مي شود كه حكام آن ملياردها دلار پول براي كشتار مردم در كشورهاي عربي هزينه و اسرائيل و آمريكا را در جنگ عليه عرب‌ها و اسلام كمك مي كنند.

حكام عرب و بويژه حاكمان قطر و عربستان سعودي آخرت را به دنياي خود فروخته‌اند و در راستاي جلب رضايت كاخ سفيد، كسنت اسرائيل و هرتزاليا تلاش مي‌كنند و در اعمال فشار و محاصره محمود عباس و ملت فلسطين هم‌دست اسرائيل و آمريكا شده اند.

ابومازن و ملت فلسطين مي‌دانند كه ادعاي حاكم قطر براي حمايت از قدس دروغين و پوچ است و هدف از برگزاري اين همايش نيز سرپوش نهادن بر جنايت‌هاي حاكم قطر عليه امت عرب، اسلام و قدس است.

حاكم قطر چگونه مي‌تواند از قدس حمايت كند در حالي‌كه براي تهيه طرح تسويه قضيه فلسطين با مسوولان اسرائيل ديدار كرده و به واشنگتن و تل‌آويو وعده داده است كه با سوء استفاده از تحولات جهان عرب، اين طرح را به مرحله اجرا درآورد؟

راه براي آنهايي كه واقعا درصدد حمايت از قدس هستند، باز است و براي تحقق اين مهم نيازي به برگزاري همايش و كنفرانس، شعارهاي پر طمطراق، سخنان پوچ و دروغين نيست. قدس كه پيوسته در معرض توطئه و حمله قرار دارد نمي پذيرد كه حاكم قطر از آن به عنوان سرپوشي براي استتار نيت‌ها و جنايت‌هايي استفاده كند كه عليه امت عرب مرتكب مي‌شود و كسي كه دست‌هايش آلوده به خون امت عرب است و در سركوب انقلابهاي مردمي مشاركت دارد چگونه مي‌تواند از قدس و مقدسات فلسطين حمايت باشد.

سردبیر المنار در ادامه یادداشت تند خود علیه شیوخ عرب می‌نویسد: عرب‌هاي خليج فارس و از جمله آل‌ثانی ملت فلسطين را در محاصره قرار داده اند ودر برابر  آنچه كه در قدس صورت مي‌گيرد، سكوت اختيار كرده‌اند و به تماشا نشسته‌اند.

این نویسنده فلسطینی در پایان می‌نویسد: اكنون زمينه براي آنهايي كه ادعاي حمايت از قدس را دارند باز است. حكام كشورهاي خليج فارس خود در محاصره ملت و رهبري فلسطين با رژيم صهيونيستي هم‌دست هستند و براي كمك‌هاي مالي ناچيزي كه هيچ گاه عملي نشده است، شرط وشروط براي رهبري فلسطين وضع مي‌كنند. اين كشورها همان كشورهايي هستند كه ثروت‌هاي خود را در اختيار آمريكا و يهوديان قرار داده‌اند، آنها منافقي بيش نيستند كه آخرت خود را به دنيا فروخته‌اند و نمي‌توان از چنين انسان‌هايي انتظار داشت از قدس و ساكنان اين سرزمين حمايت كنند.

پربیننده ترین خبرها