آیا اتحادیه عرب، پنبۀ قطر را خواهد زد ؟

آیا اتحادیه عرب، پنبۀ قطر را خواهد زد ؟
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 11:03

اتحادیه عرب، ادعای درج ماجرای قطع روابط برخی کشورها با قطر را در دستور کار نشست فوق العادۀ روز دوشنبه در این اتحادیه تکذیب کرد.

العالم خاورمیانه

 

"محمود عفیفی" سخنگوی اتحادیه عرب، روز یک شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خبر منتشر شده در یکی از وبگاه های خبری مبنی بر درج موضوع قطع روابط دیپلماتیک برخی از کشورهای عربی با قطر در دستور کار نشست فوق العادۀ نمایندگان دائمی اتحادیه عرب به هیچ وجه صحت ندارد.

 

وی تصریح کرد: این نشست، به درخواست دولت فلسطین و فقط برای بررسی نفوذ فزایندۀ "اسرائیل" در قارۀ آفریقاست و هیچ بند دیگری در موضوعات نشست، مطرح نیست.

 

به نوشتۀ آسیا نیوز، عفیفی، رسانه ها را به دقت و رعایت حساسیت چنین موضوعاتی در سطح جهان عرب به ویژه در مرحله کنونی فراخواند.

 

عفیفی همچنین تاکید کرد: دبیرخانه اتخادیه عرب، بر اساس آیین نامۀ داخلی اتحادیه عرب، هیچ درخواستی از هیچ یک از کشورهای عضو برای درج هیچ گونه موضوع دیگری در دستور کار نشست فوق العادۀ نمایندگان دائمی اتحادیه عرب دریافت نشده است.

 

گفتنی است که عربستان، مصر، امارات، بحرین و شماری دیگر از کشورها، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

 

با این حال، قطر ضمن رد این اتهامات تاکید کرد که آماج دروغ پردازی ها و تهمت ها قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها