دیلی کالر

اختلاف مقام های دولت ترامپ در برخورد با ایران

اختلاف مقام های دولت ترامپ در برخورد با ایران
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 09:53

به نوشته وبسایت دیلی کالر، مقام های دولت ترامپ درباره چگونگی برخورد با ایران اختلاف نظر دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وبسایت دیلی کالر در مطلبی افزود: در دولت ترامپ افراد بسیاری حضور دارند که با نگاهی خصمانه به ایران می‌نگرند؛ اما شخصیت‌های مهم در وزارت دفاع و شورای امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی مقابله با گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه اتفاق نظر ندارند.
بر اساس یک گزارش وبسایت "فارین پالیسی،" دو مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا، "ازرا کوئن-واتنیک" – مدیر ارشد اطلاعات -- و "دریک هاروی" – مشاور ارشد حوزه خاورمیانه – می‌خواهند آمریکا با حضور گسترده ایران در جنوب سوریه مقابله کند.
آن‌ها می‌خواهند آمریکا با نیروهای طرفدار ایران و دولت سوریه در این منطقه مقابله کند؛ اما به نوشته "فارین پالیسی،» جیمز متیس – وزیر دفاع آمریکا – چندین بار با درخواست این افراد مخالفت کرده است.
متیس به دلیل دیدگاه سخت‌گیرانه‌اش در قبال ایران مشهور است. او حتی زمانی پیشنهاد کرد دولت آمریکا به اهدافی در داخل ایران حمله کند تا به ادعای وی، از این طریق به حملات تروریستی در عراق پاسخ داده شود. اما دولت اوباما با پیشنهاد وی مخالفت کرد.
در ادامه این مطلب آمده است: فرماندهان نظامی و دیپلمات‌ها دیدگاهی مشابه متیس دارند. به باور آن‌ها، در زمانی که نبرد با گروه تروریستی داعش در منطقه در جریان است، آمریکا نباید جبهه نظامی دیگری را ایجاد کند. نیروهای ائتلاف چندین بار اعلام کرده اند مایل نیستند به نیروهای طرفدار دولت سوریه حمله کنند و از همه طرف‌ها خواسته‌اند بر نبرد با داعش متمرکز شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها