چراغ ها را برای آرامش درختان خاموش کنید؛

اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان

اکتشافی عجیب از جهان مرموز درختان
يکشنبه 18 تير 1396 - 13:33

"پیتر ووهلیبن" نویسنده ی کتاب "زندگی مخفی درختان": درختانی که در شهرها روییده اند را به «کودکان یتیم» تشبیه می کند که بدون وجود سازمان های حمایتگر در حال رشد و نمو هستند، او ادعا می کند که آلودگی نوری ناشی از زندگی شهرنشینی بشر، زندگی را برای درختان سخت کرده است.

العالم - گوناگون

وی می گوید: باید چراغ های شهر را برای کمک به درختان خاموش کنیم، تا آنها بتوانند بیشتر عمر کنند. او همچنین اشاره کرد که درختان همانند انسانها باید شبها بخوابند تا سالم زندگی کنند.

این نویسنده، درختانی که در شهرها روییده اند  را به «کودکان یتیم» تشبیه می کند که بدون وجود سازمان های حمایتگر در حال رشد و نمو هستند، او ادعا می کند که آلودگی نوری ناشی از زندگی شهرنشینی بشر، زندگی را برای درختان سخت کرده است.

بنا به گفته ی این نویسنده درختان هم مثل انسان ها شاخه های خود را تربیت می کنند، عرق می ریزند، احساس درد می کنند،  با هم دوست می شوند و با هم ارتباط برقرار می نمایند. او می گوید درختان از طریق زمین به یکدیگر سیگنال هایی شبیه به شبکه ی فیبر نوری ارسال می کنند.
 زندگی مخفی درختان، آنها چه احساسی دارند، آنها چگونه ارتباط برقرار می کنند، اکتشافات از یک جهان مرموز

این پژوهشگر آلمانی در کتاب خود می نویسد: درختانی که نزدیک چراغ ها و روشنایی های شهر زندگی می کنند زودتر می میرند، همانند چراغ اتاق خواب شما که اگر بعد از مدت طولانی خاموش نشود می سوزد.

او در این راستا یک پیشنهاد جالب هم دارد: بعد از ساعت یک نیمه شب برای آرامش درختها چراغ های شهر را خاموش کنیم ،  "پیتر ووهلیبن" می گوید ریشه های درختان در زیر پیاده روی شهرها در هنگام شب بسیار گرم میشوند، در حالیکه در این ساعت ریشه ی گیاهان در جنگل سرد هستند.



بر اساس این پژوهش نورهای مصنوعی زمان گل دادن درختان در بهار را با مشکل مواجه می کنند و بر سلامتی آنها، عمر و باروریشان تأثیر سوء می گذارند. به طور کلی زندگی درختان در شهرها شبیه حیوانات در قفس غم انگیز و سخت می گذرد.

 

وبسایت تابناک با تو

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها